◄ اعلام فرآیند واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه ها/ مدیریت کدام فرودگاه ها واگذار نمی شوند؟
واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه های کشور از سوی هیئت دولت تصویب و فرآیند واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه هااعلام شد.
واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه های کشور از سوی هیئت دولت و با استناد به جز یک بند ت ماده 57 قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، تصویب شد.
به گزارش تین نیوز ، واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه ها با انجام مراحل زیر انجام می شود:
- ارایه درخواست مالک به کارگروه واگذاری مبنی بر واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه ها،
- اخذ موافقت کارگروه واگذاری،
- انجام فراخوان عمومی واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه با رعایت قوانین و مقررات مربوط توسط مالک،
- انتخاب متقاضی دارای گواهینامه بهره برداری فرودگاهی توسط مالک با اخذ موافقت نامه کارگروه واگذاری بر اساس قوانین و مقررات مربوط با اولویت شرکت های هواپیمایی،
- انعقاد قرارداد واگذاری مدیریت بهره برداری فرودگاه
کارگروه واگذاری متشکل از وزیر راه و شهرسازی یا نماینده تام الاختیار به عنوان رئیس، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دبیر، وزیر امور اقتصادی و داراریی یا نماینده تام الاختیار وی و مالک است.
مطابق این آیین نامه برخی فرودگاه ها قابل واگذاری نیستند.
فرودگاه های مشترک شامل فرودگاه هایی که هواپیمای نظامی و غیرنظامی بر اساس مقررات این آیینن نامه مجاز به عملیات در آن هستند، و همچنین فرودگاه های نظامی با بهره برداری غیر نظامی یعنی فرودگاه هایی که بر اساس مصوبه 466 شورای عالی امنیت ملی وسایل پرنده غیرنظامی بر اساس ضوابط و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری مجاز به عملیات در آن هستند، واگذار نمی شوند.
بر اساس این آیین نامه مالک مجاز است طرح واگذاری فرودگاه ها را به صورت بسته ای مشتمل بر چند فرودگاه ارایه نماید.
بهره بردار مکلف است فرودگاه را با رعایت کلیه مقررات ایمنی، امنیتی و تسهیلاتی در صنعت هوانوردی کشور اداره نموده و ارایه خدمات استاندارد، ایمن و با کیفیت به مسافران و خطوط هوایی را بی وقفه انجام دهد.
اعمال هرگونه محدودیت در ارایه خدمات توسط بهره بردار که موجب تعطیلی موقت یا کاهش ظرفیت پذیرش بار و مسافر گردد مستلزم هماهنگی با مالک است.