| کد خبر: 192998 |

◄ تعریف شبکه پروازی در فرودگاه‌های آذربایجان غربی ضروری است

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مدیریت جدید فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی می‌بایست شبکه پروازی برای استان تعریف کند تا فرودگاه نقش خود را در توسعه استان بیش‌ازپیش ایفا کند.

تین نیوز

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مدیریت جدید فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی می‌بایست شبکه پروازی برای استان تعریف کند تا فرودگاه نقش خود را در توسعه استان بیش‌ازپیش ایفا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی و افتتاح ترمینال شهید باکری فرودگاه ارومیه ظهر امروز ۳۱ تیرماه با حضور عضو هیئت‌مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مسئولان ارشد استانی و جمعی از مدیران فرودگاه‌های آذربایجان شرقی برگزار و قرا ملکی به‌عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

حسین اسفندیاری در این مراسم که در سالن ترمینال شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: زیرساخت‌های فرودگاهی آذربایجان غربی خوب است و می‌طلبد که بروز نگهداری شود.

وی با اشاره به فعال بودن سه فرودگاه در شهرستان‌های ارومیه، خوی و ماکو گفت: مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان شبکه پروازی برای استان تعریف کند تا فرودگاه نقش خود را در توسعه بیش‌ازپیش ایفا کند.

اسفندیاری در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در توسعه منطقه افزود: حمل‌ونقل هوایی به جهت تسریع و تسهیل جابجایی مسافر و بار، بستر توسعه جوامع است که امیدواریم مدیرکل جدید، فعال کردن شبکه پروازی در استان آذربایجان غربی را اولویت کاری خود قرار داده و توسعه استان را شتاب بخشد.

وی با قدردانی از زحمات 9 ساله پرهیزکار، مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی برای قرا ملکی مدیرکل جدید آرزوی توفیق کرد.

آذربایجان غربی می‌تواند به یکی از پایانه‌های صادرات هوایی کشور تبدیل شود

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در این مراسم، حمل‌ونقل را یکی از مؤلفه‌ها و زیرساخت‌های اساسی توسعه عنوان کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی در استان می‌تواند به رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری کمک کند.

رضا حسینی افزود: حمل‌ونقل هوایی امروز اهمیت بی‌نظیری در تجارت بین‌الملل دارد و ما نیز در استان به دنبال توسعه این صنعت هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی، این استان می‌تواند به یکی از پایانه‌های صادرات هوایی کشور تبدیل شود.

حسینی اضافه کرد: جذب ایرلاین‌های فعال خارجی در جهت توسعه صادرات و مبادلات  بین‌المللی استان نیز باید در دستور کار اداره کل فرودگاه‌های استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی در استان تأکید کرد و گفت: کمک خواهیم کرد رتبه و سطح خدمات فرودگاهی استان به‌ویژه در فرودگاه ارومیه ارتقا یابد.

قرا ملکی: نیاز به افزایش پروازها و توسعه شبکه پروازی است

قرا ملکی، مدیرکل جدید فرودگاه‌های آذربایجان غربی امروز در این مراسم با اشاره به هم‌مرزی آذربایجان غربی با سه کشور خارجی، گفت: در استانی با موقعیت آذربایجان غربی، حمل‌ونقل هوایی نقش مؤثری در توسعه استان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: وجود سه فرودگاه در ارومیه، خوی و ماکو از مهم‌ترین زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی استان آذربایجان غربی است که برای استفاده از این سرمایه و ظرفیت، نیاز به افزایش پروازها و توسعه شبکه پروازی است.

مدیرکل جدید فرودگاه‌های آذربایجان غربی گفت: تلاش خواهیم کرد فرودگاه‌های استان در بخش جابجایی بار نیز فعال شود.

قرا ملکی با تأکید بر اهمیت استقرار سیستم ایمنی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: همکاران نیز در فرودگاه‌های استان مبنای کار را برای حفظ و ارتقای ایمنی قرار دهند.

وی ارتقای خدمات فرودگاهی و افزایش رضایتمندی، همکاری و تعامل با تمام سازمان‌ها و نهادها، توجه به سرمایه انسانی و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در فرودگاه‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرد.

پرهیزکار: در فصل آتی سه شرکت پروازهای خود را در فرودگاه ارومیه آغاز می‌کنند

همچنین کمال پرهیزکار، مدیرکل سابق فرودگاه‌های آذربایجان غربی در این مراسم گزارشی از عملکرد 9 ساله خود ارائه و اظهار داشت: سطوح نامناسب باند پروازی در سال‌های گذشته ادامه پروازها رو با مخاطره مواجه کرده بود که در راستای ارتقای ایمنی پروازها، در  ۲۱ روز بهسازی و روکش آسفالت باند پرواز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه فضای ترمینال فرودگاه ارومیه از دهه ۷۰ هیچ توسعه‌ای نداشت و به پرواز توپولوف‌های ۱۵۰ نفری اختصاص داشت، گفت: با طرح توسعه در سه بخش سالن ترانزیت، سالن ورودی و تعویض و تجهیز سیستم‌های گیت و بازرسی، ۱۵۰۰ مترمربع به فضا اضافه شد که رضایت نسبی مردم و پروازها را در پی داشت.

پرهیزکار ادامه داد: پایانه پروازهای داخلی با ۱۷۰۰ مترمربع بازسازی شد و با توسعه آن به ۴۸۰۰ مترمربع فضای مناسب و استاندارد، افزایش ظرفیت ترمینال فرودگاه‌های ارومیه در پذیرش پروازها را به همراه داشت.

وی از انجام پروژه‌های بهسازی به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در فرودگاه ارومیه خبر داد و افزود: فرودگاه ارومیه در زمینه صدور روادید به مسافران خارجی، راه‌اندازی سیستمRVR ، نصب سیستم s.f.l.s و ارایه خدمات سوخت به پروازهای اروپایی به‌صورت ۲۴ ساعته جزو اولین فرودگاه‌های کشور است.

پرهیزکار گفت: تعداد شرکت‌های هواپیمایی افزایش‌یافته و در حال حاضر ۵ شرکت فعال است و در فصل آتی پروازهای سه شرکت نیز آغاز خواهد شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری کارکنان فرودگاه‌های استان برای پیشبرد اهداف، برای قرا ملکی مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان آرزوی موفقیت کرد.

همچنین پس از آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی ترمینال شهید باکری ارومیه با مساحت 4800 مترمربع افتتاح شد. این ترمینال با برخورداری از  فضای مناسب و استاندارد موجب افزایش ظرفیت پذیرش پرواز و رضایتمندی مردم خواهد شد.

از تجهیزات این ترمینال می‌توان به صندلی‎ها، چرخ‎های دستی، تسمه‌نقاله انتقال بار، کانترها و سه دستگاه پله‌برقی ، سه دستگاه آسانسور و یک دستگاه ایربریج اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.