| کد خبر: 181829 |

فرودگاه‎های ایران در چهل سالگی انقلاب:

◄ فرودگاه سمنان در انتظار پرواز پرندگان آهنین

فرودگاه سمنان در طول سال‎های پس از انقلاب با اجرای طرح‎های فرودگاهی و نصب سامانه‎های کمک ناوبری از آمادگی لازم برای برقراری پرواز و خدمت‎رسانی به مردم استان برخوردار شده است.

تین نیوز

فرودگاه سمنان در طول سال‎های پس از انقلاب با اجرای طرح‎های فرودگاهی و نصب سامانه‎های کمک ناوبری از آمادگی لازم برای برقراری پرواز و خدمت‎رسانی به مردم استان برخوردار شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل ازروابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و به‌منظور بیان دستاوردهای کشور در این سال‎ها،  اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است. در این بخش اطلاعات مربوط به فرودگاه سمنان را می‎خوانیم.

فرودگاه سمنان در سال 1355 با یک باند نیمه‌تمام احداث شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت نظر فرمانداری قرار گرفت اما به دلیل کمبود زیرساخت‎های موجود برای راه‎اندازی پروازهای مسافری مناسب نبود. تا اینکه سرانجام در تیرماه سال 94 طرح جامع این فرودگاه پس از مطالعات لازم به تصویب رسید و اقدامات موردنیاز در این زمینه در حال انجام است و در انتظار اخذ مجوز  بهره‎برداری دائم فرودگاه از کمیته عالی هوانوردی قرار دارد.

این فرودگاه با وسعت 368 هکتار دارای یک باند با طول 3100 متر و عرض 45 متر است که امکان نشست و درخواست هواپیماهایی تا تایپ ایرباس A320 رادار است و از وجود سامانه‎های کمک ناوبری NDB وDME بهره می‎برد. همچنین دارای یک ترمینال موقت است و یک ترمینال داخلی در حال ساخت دارد.

وجود ظرفیت پارک دو فروند هواپیمای ایرباس A320 از دیگر امکانات این فرودگاه است و با توجه به اینکه زیرساخت‎های فنی و عملیاتی برای بهره‎برداری آن وجود دارد شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران در پی دریافت مجوز بهره‎برداری دائم است و این موضوع در کمیته عالی هوانوردی در حال بررسی است.

فرودگاه سمنان به عنوان یکی از دو فرودگاه استان سمنان (در کنار فرودگاه شاهرود) در طول سال‎های پس از انقلاب شاهد اجرای طرح‎های ساخت ابنیه و سامانه‎های کمک ناوبری زیادی نظیر بهسازی و توسعه سطوح پروازی (2800 متر)، احداث برج مراقبت، احداث ساختمان آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما، احداث استخر ذخیره آب 120 متر مکعبی و محوطه‎سازی ساختمان آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما، اجرای پروژه عملیات تکمیلی و توسعه باند از 2800 به 3100 متر، احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز، احداث پست برق و ساختمان پست برق اضطراری و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتورمدل KVA120، تجهیز زیرساخت‎های مخابراتی و ارتباطی در قالب بستر فیبرنوری، برقراری ارتباط MPLS برج مراقبت پرواز فرودگاه سمنان با مرکز کنترل فضای کشور، توسعه و بهسازی ترمینال موقت به مساحت 900 مترمربع، نصب و راه‎اندازی سیستم‎های کمک ناوبری NDB و DME، نصب و راه‎اندازی سیستم ضبط مکالمات هوانوردی، نصب و راه‎اندازی سه دستگاه گیت‎وی و دو دستگاه ایکس‎ری، نصب بی‌سیم‌های خودروهای عملیات هوانوردی، احداث ساختمان پلیس، احداث جاده‎های دسترسی سریع واحد ایمنی و آتش‌نشانی به باند و اپرون، نصب سیستم‎های کمک بصری مانند بادنما، فنس‎کشی اراضی، تجهیز و بهسازی اتاق تکنیکال بلاک، برج مراقبت و سانترال بوده است.

210 عدد صندلی ترمینالی، سه عدد کانتر و دو عدد باسکول توزین بار، سیستم گرمایشی و سرمایشی متناسب، 13 چشمه سرویس بهداشتی زنانه و مردانه، نصب و راه‎اندازی دو دستگاه مانیتور سیستم یکپارچه اطلاعات پرواز (FIDS)، دو اتاق نمازخانه مردانه و زنانه در سالن ورودی ترمینال موقت، 16 عدد تابلو راهنمای مسافران و پارکینگ خودرو از جمله امکانات این فرودگاه برای ارائه خدمت به مسافران محسوب می‎شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.