| کد خبر ۳۰۶۲۲۹
کپی شد

اختصاص ۳۵ همت برای تقویت زیرساخت‌ های ریلی در دولت چهاردهم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مطابق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، خطوط ریلی که به چشمه های بار و مرزهای کشور متصلند، باید توسعه یابد، گفت: در طول یک سال گذشته ۳۵ همت به تقویت زیرساخت های ریلی اختصاص یافت که سهم قابل توجهی است.

اختصاص ۳۵ همت برای تقویت زیرساخت‌ های ریلی در دولت چهاردهم
تین نیوز |

 سیدعبدالله ارجائی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر راه و شهرسازی، امروز، شنبه ۱۲ مهر در نشست امضای قراردادهای تامین ناوگان ریلی توسط سازندگان داخلی به بخشی از اقدامات این وزارتخانه در عمل به تعهدات برنامه هفتم توسعه در بخش ریلی پرداخت.

به گزارش  تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، معاون وزیر راه و شهرسازی به تکلیف این وزارتخانه برای رساندن سهم ریل به ۳۰ درصد ترانزیت کشور اشاره کرد و گفت: طبق قانون برنامه هفتم ضرورت دارد تا در طول برنامه ترانزیت به ۴۰ میلیون تن برسد که سهم راه آهن ۱۰ میلیون تن است.

ارجائی ادامه داد: با تدبیر وزیر راه و شهرسازی تاکنون برخی از اهداف برنامه تسهیلگری شده است که شامل تقویت ناوگان ریلی و مسافری است.

به گفته وی، با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی، در حوزه تقویت ناوگان در یک سال گذشته ۹.۸ همت از محل استجازه رهبر معظم انقلاب به تقویت ناوگان اختصاص یافت که زمینه ساز پیشرفت خوبی شد.

معاون وزیر را ه و شهرسازی، افزایش ظرفیت ناوگان و افزایش جابه جایی کالا و مسافر را از دیگر دستاوردها برشمرد و افزود: تخصیص ۱۵ همت از گواهی سپرده خاص و ۲۵ همت از ظرفیت اوراق مشارکت به تقویت ناوگان ریلی اختصاص یافت.

ارجائی گفت: مطابق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، خطوط ریلی که به چشمه های بار و مرزهای کشور متصل اند، باید توسعه یابد. در طول یک سال گذشته ۳۵ همت به تقویت زیرساخت های ریلی اختصاص یافت که سهم قابل توجهی است.

وی تامین مالی راه آهن زاهدان- چابهار که به زودی بهره برداری می شود و همچنین تملک اراضی برای احداث راه آهن رشت- آستارا را که در حال انجام است از جمله تمهیدات مناسب دولت چهاردهم در بخش ریلی عنوان کرد.

ارجائی همراهی سازمان برنامه و بودجه را در تحقق بخشی از اهداف وزارتخانه در حوزه ریلی حائز اهمیت خواند و افزود: از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بیشتر در خطوط ریلی دارای اولویت دعوت می کنیم. همچنین، با توجه به افزایش سهم ترانزیت ریلی کشور، در برخی خطوط از جمله بافت- سنگان نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.