| کد خبر: 197353 |

مدیرعامل راه ‎آهن:

◄ توجه به ایمنی مهم ترین اولویت راه‌‎آهن

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مردم برای انتخاب قطار به عنوان وسیله حمل و نقل خود در نظر می‌گیرند ایمنی سفر با قطار است، بنابراین توجه به شاخص‌های ایمنی و پایبندی به اصول ایمنی آن در بخش‌های مختلف صنعت، اطمینان خاطر بیش‌تری برای مسافران به وجود می‌آورد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه ‎آهن گفت: هم‌زمان با برنامه ریزی برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور، توجه جدی به موضوع ایمنی مهم‌ترین اولویت راه‌‎آهن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‎‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعیدرسولی در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه ‎آهن، تاکید کرد: هر چه به موضوع ایمنی توجه شود احتمال بروز مخاطرات کاهش می یابد و ما امیدواریم با عمل به دستورالعمل‌ها و رعایت نظم و موضوع انضباط در محیط کاری شاهد ارتقاء ایمنی و توسعه امنیت پایدار در صنعت حمل و نقل ریلی کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که مردم برای انتخاب قطار به عنوان وسیله حمل و نقل خود در نظر می‌گیرند ایمنی سفر با قطار است، بنابراین توجه به شاخص‌های ایمنی و پایبندی به اصول ایمنی آن در بخش‌های مختلف صنعت، اطمینان خاطر بیش‌تری برای مسافران به وجود می‌آورد.

رسولی در عین حال ارتقای بهره‌وری و توجه به سرمایه‎‌های انسانی را از دیگر اولویت‎‌های مهم راه‎‌آهن دانست و گفت: هدف ما در ارتقای بهره‌وری در راه‌‌آهن استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت‌های موجود است تا در سایه توجه به شایسته سالاری و اعتماد به بدنه متخصص راه‎آهن از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم.

وی، ایجاد بانک اطلاعات کارکنان شایسته توانمند و واجد شرایط برای تصدی امور مدیریتی در راه‌‌آهن را ضروری دانست و گفت: ایجاد بانک اطلاعات منابع انسانی در راه‌‎آهن به حفظ و ارتقای منابع انسانی متخصص و متعهد شرکت و استفاده از تجربه‌های گرانقدر همکاران می تواند بسیاری از امور را در راه‌‎آهن برای پیشرفت تسهیل و آینده روشن‌‎تری را برای حمل و نقل ریلی تضمین کند.

مدیرعامل راه‎‌آهن اظهار داشت: حمایت از تولید داخل یکی دیگر از اولویت‌های ما در راه‎‌آهن است و رویکرد ما در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور استفاده از ظرفیت‌های داخلی است و در این راستا کارگروه حمایت از تولید داخل با همکاری وزارت، صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده تا بتوانیم به تدریح در تولید قطعات، تجهیزات و ناوگان ریلی به مرز خودکفایی برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور همه کارکنان شاغل در راه‎آهن مسئولیت مشترک و خطیری بر عهده دارند و تمام مدیران و پرسنل راه‎‌آهن باید تلاش کنند با کارایی بیش‌تر در تحقق این مهم، با همدلی و صمیمیت کوشا باشند.

رسولی با اشاره به لزوم اعمال صرفه‌جویی در هزینه‌های غیر ضرور در راه‌آهن گفت: خوشبختانه با ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه شرکت در سال جاری که برای اولین بار صورت پذیرفته است شاهد اعمال صرفه جویی در برخی هزینه های غیر ضروری شده‌ایم و از محل صرفه‌جویی‌ها توانستیم برخی اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم و این کار ارزشمند باید به رویه و باور عمومی در راه‌‎آهن تبدیل شود.

مدیرعامل راه‎‌آهن تصریح کرد: توجه به مسائل مربوط به منابع انسانی به عنوان با اهمیت‌ترین سرمایه گرانقدر راه‎ آهن یکی دیگر از اولویت های ما در این دوره است و در این رابطه با برگزاری دوره های آموزشی مفید و کارآمد ارزیابی عملکردها باید به جانشین پروری در راه‎ آهن اهتمام جدی داشته باشیم.

رسولی تاکید کرد: تعامل بیش‌تر با شرکت‌های همکار حمل و نقل ریلی ضروری است و این می‌تواند در رشد و هم‌افزایی عملکرد خانواده راه‌‎آهن بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور اظهار داشت: اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی از دیگر الویت‌های ما است که می تواند در تقویت عملکرد بازرگانی شرکت راه‎‌آهن و تقویت اقتصاد ملی تاثیر گذار باشد و برای رسیدن به این هدف مهم، باید تلاش کنیم، چشمه‌های بار جدید و مراکز عمده بار بیش‌تری شناسایی و به خطوط ریلی کشور متصل شود.

رسولی در ادامه بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تکریم آن‌ها در شبکه ریلی کشور و ایستگاه‌های راه‌‎آهن تاکید کرد و افزود: برای تحقق این مساله مهم ادارات کل ستادی و مناطق و شرکت‌های حمل ونقل ریلی باید تلاش کنند با ایمن و زیباسازی محیط ایستگاه‌های راه‎آهن و قطار محیطی امن و زیبا را برای مسافران مهیا کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه به لزوم توجه به مسائل مربوط به حضور جانبازان و معلولان عزیز در ایستگاه‌ها و قطارهای مسافری تاکید جدی کرد و از تمامی مدیران راه ‌آهن خواست برای حل مشکل تردد این عزیزان در راه‌‎آهن و مسافرت‎های آن‌ها با فوریت اقدامات لازم را به‌عمل آورند به گونه‌ای که در آینده نزدیک جانبازان و معلولان عزیز در محیط راه‌آهن مشکلی در ارتباط تردد خود نداشتند باشند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم رعایت حقوق بانوان و توجه بر ارتقا مهارت و توانمندی‌های این دسته از همکاران تاکید کرد و گفت: بانوان عزیر جزو بهترین و متعهدترین کارکنان راه‌آهن هستند و از مدیران خواست برای مشارکت بیش‌تر بانوان شاغل در واحدهای مختلف در راستای پیشبرد برنامه‌های راه‌آهن، اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

 در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌‎آهن، قائم مقام، معاونان، مدیران کل ستادی و مناطق حضور داشتند و فرماندهان بسیج و پلیس‌راه‌آهن گزارشی از عملکرد حوزه‌های خود ارائه دادند و برخی مسایل و مشکلات واحدهای مختلف راه‌آهن بررسی و در باره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 11 0

    ضمن تایید مطالب مندرجه در این مطلب ، چند نکته قابل ذکر است:
    1- ارتقا ایمنی( بر خلافِ تصور عام) مساوی با کندی در حرکت و سیر نیست، دلیل نقض ارتباط بین ایندو مفهوم نیز سوانحی ست که با سرعتهای بسیار پایین نیز رخ می دهند
    2- در مساله آموزش های تخصصی ریلی و ضمن خدمت توجه باین مطلب ضروریست که علاقه افراد، تخصص ها ی مرتبط شغلی شان با موضوع کلاس ها، انتخاب افرادی بدون رابطه بازی! و فرستادن شایسته ترینها به کلاس های آموزشی که نتیجه آموزش آنها ، خروجی داشته باشد و از هدر رفت وقت و بودجه سازمان جلوگیری کند و باعث ایجاد ارزش در سازمان شود( نباید به کلاس آموزشی بعنوان یک امتیاز حاصل از رابطه با روسای ادارات نگاه شود، اینکار صرفا باعث هدررفت و سوخت شدن وقت و هزینه راه آهن می شود) ، داشتن پیشنیاز گذراندن کلاس ها، ارزیابی دائمی از آنچه باید در کلاس ها آموخته می شده با آزمونهای داخلی، و در نهایت بالا بردن کارائی و بهره وری بخش آموزش راه آهن با شناسائی استعدادها و نیازهای شغلی آنها، که عموما دیده نشده اند و مجبورند تا خودشان بدنبال کسب آموزش ها و مهارتهای مورد نیازشان باشند و از سوی دیگر، چون جمعیت هدف در بسیاری از موارد بدرستی و از روی شایستگی ها انتخاب نمی شود ؛ مواجهیم با جمعیتی با ساعات چهار رقمی کلاس های گذرانده و بدون تاثیر و خروجی در مقابل جمعیت اندکی با ساعات پایین کلاس های گذرانده ، اما موثر و پی گیر و علاقمند!
    اینها همه نتیجه نگاه ابزاری به آموزش! برای ارتقا شغلی و در نهایت دریافتی بیشتر است! بهمین دلیل است که اگر کلاس آشپزی هم برگزار شوند، عده ای( همان عده همیشگی) قبل از همه در ردیف اول نشسته اند! و فرقی هم نمی کند رشته و رسته تخصصی شان چیست! یا این کلاس اصلا سودی برای آنها و سازمان با خود در پی دارد یا خیر!
    ساختار آموزش و تحقیقات ریلی ، نیاز به یک بازنگری اساسی و مهندسی مجدد و از ابتدا دارد! و بیشتر نیاز به مسئولین آموزشی که " اسم" ها را بخاطر نسپرند و صرفا داده های آموزشی در مورد افراد را مد نظر قرار دهند نه سفارش و تلفن و رده و پست و نام آنها را