| کد خبر: 10692 |

◄ اولین سامانه فروش موبایلی بلیت قطار راه اندازی شد / راه آهن، همیشه سیستم پیشرو در توسعه صنعت IT بوده است

تین نیوز | مراسم رونمایی از اولین سامانه فروش موبایلی بلیت قطار (هم قطار) در ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این مراسم که با حضور محسن پورسیدآقایی، معاون و وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، سیدحسن موسوی‌نژاد مدیرعامل شرکت رجا، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، موسوی نژاد اظهار داشت: شرکت رجا، اولین بنیانگذار فروش بلیت قطار اینترنتی در ایران است.

وی با اشاره به آمار 58 میلیون سیم کارت فعال در کشورمان و نقش تلفن همراه در زندگی فردی گفت: با توجه به حسن نظری که دولت به صنعت حمل و نقل و IT دارد و به منظور افزایش میزان فروش بلیت غیر حضوری  شرکت رجا با تلفیق این دو صنعت پیشگام در راه اندازی این سامانه (هم قطار) شد.

همچنین در این مراسم، مهرداد تقی زاده، مشاور ايجاد تحولات و مدرن سازی راه آهن و رئيس اتاق فكر حمل و نقل ريلی گفت: راه آهن همیشه به عنوان یک سیستم مدیریتی پیشرو در توسعه صنعت IT فعال بوده است. البته پنج درصد این فعالیت به حوزه IT و بقیه مربوط به هماهنگی بین سازمان ها است پس این موضوع باید فراتر از راه آهن اقدام شود.

جهانگرد با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی استفاده از تکنولوژی است، گفت: برای ارزیابی کارکرد یک تکنولوژی چهار مولفه کاهش زمان،کاهش هزینه، دسترسی، آسان و کیفیت  باید مورد توجه باشد. لذا  با توجه پوشش خطوط تلفن همراه استفاده از این سیستم بسیار متنوع و منطقی است و می تواند تا سهم خوبی در کاهش هزینه و زمان داشته باشد.

پیش از جهانگرد، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندسین طراح سامانه هم قطار در خصوص عملکرد این سامانه برای حاضرین اطلاعاتی را ارائه دادند تا نوبت به معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برسد.

همچنین در آغاز این مراسم، محمدی مدیر عامل شرکت داده بان آریا که وظیفه اجرا و طراحی این سامانه را بر عهده داشته، ضمن تشکر از حمایت شرکت حمل نقل رجا به ارائه گزارشی درخصوص  اهداف انجام این پروژه پرداخت و گفت: هدف از طراحی این پروژه، ارائه خدمات راحت تر و آسان تر تهیه بلیت قطار بوده است.
 
وی افزود: لذا ما برای دستیابی به این هدف سیستم تلفن همراه و بستر USSD را انتخاب کردیم اما انجام این پروژه به علت مشکلاتی از جمله ناامنی بستر استفاده از تلفن همراه حدود یک سال به طول انجامید تا بتوانیم محیطی امن و مطمئن برای تهیه بلیت مسافران فراهم کنیم.
 
محمدی ادامه داد: این سامانه در حال حاضر به صورت یک طرح آزمایشی سه ماه و تنها در مسیر تهران - مشهد، به صورت رایگان و بدون استفاده از اینترنت قابل استفاده است و قرار است تا هر سه ماه این نرم افزار بروز شود.

در خاتمه این مراسم به صورت نمادین برای پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن بلیتی نیز صادر شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    یکی راه آهن پیشرو بوده یکی مایکروسافت

  • راه آهن 0 0

    ایول داری داداش!

  • سعیدی فرد 0 0

    تا جایی که به خاطر دارم رجا جزو اولین سازمان‌هایی بود که حدود سال ۸۱ یا ۸۲ فروش اینترنتی بلیط را در دستور کار قرار داد و در این زمینه پیشگام بوده. بد نیست نگارنده نظر قبلی مرقوم بفرمایند که کسب و کار راه‌آهن چه شباهتی با مایکروسافت دارد که این دو را با هم مقایسه کرده‌اند.

  • راه آهنی 0 0

    سلام اگه بیل گیتس تونست یه بلیط بخره ما هم خریدیم! اصلا کار نمیکنه راست میگن اعلام کنن چند نفر تا حالا خریدن ما که نتونستیم(ما گفتیم شد شما هم بگین شد!)