| کد خبر: 266557 |

عقب ماندگی در تأمین ناوگان مترو، مشکل این روزهای شهر زیرزمینی

یکی از چالش هایی که اکنون مترو تهران با آن روبروست فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار است. در واقع به بحث تأمین ناوگان متناسب با گسترش خطوط توجه نشده و اقدام مناسب برای ورود قطار جدید به چرخه این حمل ونقل ریلی، سال ها متوقف شده بود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه در سال های اخیر توسعه خطوط مترو و افزایش تعداد ایستگاه های بهره برداری شده در یک روند مثبت و روبه جلو بوده است گفت: یکی از چالش هایی که اکنون مترو تهران با آن روبروست فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار است. در واقع به بحث تأمین ناوگان متناسب با گسترش خطوط توجه نشده و اقدام مناسب برای ورود قطار جدید به چرخه این حمل ونقل ریلی، سال ها متوقف شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی با بیان اینکه در حال حاضر با افتتاح ایستگاه شهر جدید پرند تعداد ایستگاه ها به ۱۵۶ و طول شبکه ریلی به ۲۹۶ کیلومتر رسیده و هر سال بر تعداد ایستگاه و طول شبکه افزوده می شود افزود: خرید واگن شرایط خود را دارد و پروسه آن زمان بر است. متأسفانه تأخیر ۷ساله در نهایی کردن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو باعث شده تا اکنون شاهد یک عقب ماندگی در بحث ناوگان باشیم که سبب شده تا علی رغم توسعه ایستگاه ها نتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را آن طور که انتظار می رود کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو پس از سال ها با پیگیری های مستمر آقای زاکانی به ثمر رسید که با الحاقات آن در متمم قرارداد، میزان واگن وارداتی مورد توافق با چین به ۷۹۱ دستگاه رسیده که ثمرات آن در چند سال آینده قابل مشاهده است.مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در کنار افزایش خطوط و ایستگاه ها به جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان و مسافران شهر زیر زمینی پرداختن به ناوگان و همچنین تکمیل پایانه ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است گفت: آخرین ناوگان شبکه مترو شانزدهم تیرماه ۱۳۹۹ به این چرخه اضافه شده (تنها دو رام قطار) و پس از آن به علت عدم عقد قرارداد جدید شاهد یک وقفه در تأمین واگن هستیم که بهبود شرایط بهره برداری از مترو را سخت کرده است.

درستی با تأکید بر اینکه با توجه به توسعه مترو استقبال پایتخت نشینان از این مد حمل ونقلی، افزایش چشمگیری داشته و باعث ازدحام جمعیت در این شهر زیر زمینی شده است گفت: در حال حاضر روزانه ۲.۵ میلیون سفر با ۱۷۱ رام قطار در خطوط هفت گانه متروی تهران انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بدون افزایش ناوگان امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط وجود ندارد خاطرنشان کرد: جدا از کمبود ناوگان تعداد ناوگان فرسوده و نیازمند اورهال نیز زیاد است البته در ۲۸ ماه اخیر رشد چشمگیری در زمینه تعمیرات و ارتقا قطارهای مترو نسبت به سال های قبل داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تنها ۲۹۷ دستگاه واگن اورهال شده بود؛ اما در دو سال گذشته ۲۵۱ دستگاه واگن اورهال شده است. ضمن اینکه از سال گذشته برای اولین بار در تاریخ بهره برداری، تعمیرات اساسی قطارهای نسل اول مترو (قطارهای DC) همراه با نوسازی و ارتقا است. امیدوارم با انجام این اقدامات در سال های آینده بتوانیم خدمات رسانی مطلوب تری در شهر زیرزمینی به مسافران محترم داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.