| کد خبر: 237645 |

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران عنوان کرد

خرید قطعات در گروی تامین وام بانک شهر

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از تلاش برای خرید قطعات قطارهای مترو خبر داد و گفت: مترو این روزها نیازمند تامین مالی برای حل مشکلات است پس حل مشکل مترو با بانک شهر در دستور کار قرار می گیرد.

مهدی شایسته‌اصل در مورد وضعیت انبار خالی قطعات مترو با بیان اینکه متاسفانه ثبت سفارش برای خرید قطعات جدید در گذشته انجام نشده است، گفت: یکی از بدیهیات انبارگردانی این است که چون پروسه سفارش، خرید و دریافت قطعات طولانی است،ثبت سفارش را از ماه‌های قبلتر انجام می‌دهند اما در مترو این اتفاق رخ نداد و شاهدیم  یکسری قطعات اصلی محدود و برخی ناموجود شدند.

وی با بیان اینکه اگر قطعات تامین نشود مجبوریم واگن‌های معیوب را از خط خارج کنیم، ادامه داد: خروج هر واگن ممکن است، سرفاصله حرکت قطارها را افزایش دهد و قطعا تاخیر در تردد قطارها موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به بازدیدهای سرزده اخیرش به قسمت‌های مختلف شرکت بهره‌برداری مترو و صحبت با پیشکسوتان شرکت بهره برداری، گفت: برای تأمین مالی خرید قطعات تلاش زیادی می‌کنیم و با توجه به تاکیدات رئیس جمهور در جلسه اخیر مدیران شهری با وی و همچنین حمایت شورای شهر به دنبال تامین مالی و فاینانس هستیم؛ اما هنوز نهایی نشده است.

شایسته اصل با بیان این‌که براساس آمار سهم مترو در استفاده مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از ۶۰ درصد تعیین شده است و این نشان می‌دهد که بخش عمده بار جابه‌جایی مسافران بر دوش مترو است، اظهار کرد: کمک به مترو برای حل مشکلاتش یک مطالبه است و امیدواریم گره‌ها برای حل مشکلات مترو یکی پس از دیگری باز شود.

وی در مورد سرانجام اخذ وام از بانک شهر تصریح کرد: براساس مصوبه دولت برای حمایت از بنگاه‌ها در دوران کرونا می‌بایست ۲۸۰ میلیارد تومان از بانک شهر دریافت می‌کردیم که این پول به بانک شهر واریز شده و علی‌رغم این‌که به یکی از شعب تکلیف شده که این پول را بپردازند؛ اما آنها می‌خواهند این پول را با فواصل زمانی بلندمدت بدهند و از آنجایی که مترو حساس است و این روزها نیازمند تامین مالی برای حل مشکلات است پس حل مشکل مترو با بانک شهر در دستور کار قرار می گیرد.

شایسته اصل در پاسخ به این سوال که اگر همین امروز تامین مالی مترو انجام شود چه مدت زمان لازم است که قطعات وارد انبار شود، گفت: برخی از قطعات حداقل پنج ماه زمان لازم است و این ما را نگران می‌کند اما با همراهی حاکمیت و درگیر نشدن با بخشنامه‌ها می‌توانیم با کشورهای تامین‌کننده قطعه وارد مذاکره شده و سریع‌تر قطعات را به انبار بیاوریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان این‌که معتقدیم باید استانداردهای خرید خارجی رعایت شود، تصریح کرد: اما موضوع نبود قطعه در انبارها به گونه‌ای است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به تامین قطعات اقدام کنیم تا مبادا مجبور به خروج واگنی از چرخه خدمت‌رسانی به مردم شویم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.