| کد خبر: 232081 |

◄ ساخت مترو برای جنوب و حاشیه شهر اولویت دارد یا شمال شهر تهران؟

در حالی که مسئولان شهری بنا دارند مسیر شمال غربی خط ۳ مترو و همچنین مسیر شمال خط ۱ از میدان تجریش به سمت زعفرانیه را توسعه داده و مترو را به خیابان زعفرانیه برسانند، برخی کاربران تین نیوز معتقدند مترو باید به سمت مناطق جنوبی و حاشیه شهر تهران توسعه یابد.

تین نیوز

در حالی که مسئولان شهری بنا دارند مسیر شمال غربی خط ۳ مترو  و همچنین مسیر شمال خط ۱ از میدان تجریش به سمت زعفرانیه را توسعه داده و مترو را به خیابان زعفرانیه برسانند، برخی کاربران تین نیوز معتقدند مترو باید به سمت مناطق جنوبی و حاشیه شهر تهران توسعه یابد.

به گزارش تین نیوز، یک کاربر در مورد ساخت ایستگاه مترو زعفرانیه گفت: ایستگاه زعفرانیه به احتمال بسیار زیاد، یکی از خلوت ترین ایستگاه های مترو خواهد بود زیرا ساکنان این مناطق دارا و متمول هستند.

وی افزود: چرا باید برای ساخت مترو در عمق بالا برای محلات بی ام و ،  بنز و پورش سوار هزینه کرد؟ آیا مسئولان نمی دانند چه کسانی سوار مترو می شوند؟

این کاربر تین نیوز، ادامه داد: لازم است مترو در قلعه حسن خان و شهریار و فردیس یا به سمت چهاردانگه و اسلامشهر که عموما مردمان ضعیفی داشته و هنوز از سیستم حمل و نقل عمومی درست بی بهره هستند، توسعه یابد.

وی عنوان کرد: ساخت مترو با هزینه کیلومتری 800 میلیارد تومان برای مازراتی سواران و محلات ثروتمند نشین و برای تجاری شدن املاک آن منطقه اولویت ندارد، توجه مسئولان برای ساخت مترو باید به جنوب و حاشیه شهر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر علی ثقفی 2 1

    تا حدی موضوع قابل درک هست اما موضوع مهمی که هست اینه که غیر از اهمیت شبکه مترو در مناطق محروم و حاشیه نشین تهران اما برخلاف انتظار منطقه یک تهران به شدت محروم هست از مترو و همیشه خدا اونجا پیک ترافیکی وجود داره و این مسئله برای مردم کم در آمدی که اونجا کار های خود رو دارن از نون شب وجب تر هست

    • ناشناس 0 3

      منطقه 1 منطقه اداری و حتی خدماتی نیست که عموم مردم شهر نیاز داشته باشند به این منطقه بروند و البته در شرایط فعلی خط 1 تا تجریش هم رفته کسانی هم که ولنجک کامرانیه اندرزگو زعفرانیه قیطریه الهیه و ... می شینن اگر مستاجر باشن که یک رقم فضایی بابت اجاره خانه پرداخت می کنند که حتی به رقم های 2 میلیارد تومان پیش و ماهی 500 میلیون تومان اجاره هم می رسد ! اگر خود مالک باشند که خانه شان از متری 80 میلیون تومان شروع می شود تا متری 200 میلیون تومان ! خودروهای میلیاردی و سنگین هم در این مناطق به تعداد زیادی تردد می کنند قطعا این مردم اگر سرویس حمل و نقل عمومی هم نداشته باشند پرداخت پول تاکسی و یا اسنپ تپسی برایشان سخت نخواهد بود حتی گرفتن ماشین دربست دراختیار هم برایشان رقم خاصی نخواهد شد من 25 سال سعادت آباد و شهرک غرب زندگی کردم سمت ولنجک و زعفرانیه هم رفت و آمد داشتم اینطرف بخاطر کار عمرانی جنوب و حاشیه شهر هم زیاد رفتم واقعا ساخت مترو در شمال تهران مثلا ادامه خط 3 به سمت زعفرانیه ظلم بزرگیست در حق طبقه متوسط به پایین . فقط کافیست یک بار اتوبوس های درب داغون حاشیه شهر را سوار بشید تا بفهمید این مردم چی می کشن اتوبوس های نابود و بی برنامه که هر روز مجبورن سوار بشن و اکثرا پول پرداخت دایما تاکسی سوار شدن هم ندارند و یکسری هم که خودروی شخصی دارند با آمدن به سمت تهران ترافیک امثال بزرگراه تهران کرج و نهایتا ترافیک و آلودگی خود شهر تهران را افزایش می دهند اگر خط 3 به سمت زعفرانیه و خط 10 از میدان بوستان به سمت شرق استارت بخوره مدیران دقیقا عکس شعارها و خواسته های انقلاب حرکت کردند انقلاب برای مستضعفین بود حالا مترو کیلومتری 1000 میلیارد تومان برای زعفرانیه نشین ها در شرایطی ساخته می شود که دهک های ضعیف و حومه نشین ها سرویس حمل و نقل درستی ندارند !

  • امیر علی ثقفی 1 0

    جناب ناشناس
    من گفتم از دو منظر چیزی که من میبینم مردم فقیری هستن که مجبورن برایامور کاری برن مناطق بالا ودر ترافیک گرفتار شن من خودم جوری مترو رو میشناسم که شید کسی رقیب من نباشه و اینکه الان افتتاح ها عمدتا در مناطق فقیر مترویی رخ میده و حتی ساکنان منطقه ک بعضی هاشون بخوان برن سر کار مجبورن با مترو برن بحث فقر در منطقه یک ز منظر مترو رو میشه بایه نگاه سرانگشتی به پارک وی و پل صدر و خ شریعتی به وضوح درک کرد

  • ناشناس 1 0

    توسعه خط سه باید صورت بگیره چون مسافران ایستگاه تجریش زیاده و بخش زیادیشون سمت نیاوران فرمانیه داراباد میروند ولی ادامه مترو به سمت زعفرانیه غیر منطقیه