| کد خبر: 162280 |

◄ واکنش مدیرعامل هما به حکم جدید قاضی فدرال آمریکا

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در خصوص تاثیر حکم جدید فدرال آمریکا بر روی خرید هواپیماهای جدید این شرکت، عنوان کرد: مجوز اوفک برای ما تا 2020 پابرجا است و مشکلی بر سر راه خرید هواپیماهای جدید این شرکت وجود ندارد.

تین نیوز

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در خصوص تاثیر حکم یک قاضی فدرال آمریکا برای انتشار قرارداد ایران با «بوئینگ» و تاثیر این اقدام بر روی خرید هواپیماهای جدید این شرکت، عنوان کرد: مجوز اوفک برای ما تا 2020 پابرجا است و مشکلی بر سر راه خرید هواپیماهای جدید این شرکت وجود ندارد.

فرزانه شرفبافی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در واکنش به این خبر که یک قاضی فدرال در آمریکا حکم داده که ارائه جزئیات قرارداد بوئینگ با ایران منافاتی با برجام ندارد و این شرکت هواپیماسازی باید این جزئیات را به دادگاه بدهد، عنوان کرد: این موضوع مشکلی را برای ما به وجود نیاورده است و دولت فدرال در راستای این موضوع یک جوابیه داده است که در آن تاکید داشتند که هم بوئینگ و هم آمریکا در برجام پایبند خواهند بود.

وی در ادامه در خصوص اینکه این اتفاق برای خرید هواپیماهای جدید مشکلی ایجاد خواهد کرد یا خیر، توضیح داد: خیر، ما یک مجوز اوفک داریم که تا 2020 پابرجا است و محدودیتی در این بخش نداریم.

مدیرعامل هما تاکید کرد: من از مردم شریف ایران خواهش میکنم کلیه اطلاعات را از منابع معتبر خبری کسب و ارزیابی کنند و این امر برای صنعت هوانوردی ایران بسیار مهم است.

به گزارش تین نیوز، در آمریکا یک قاضی فدرال در حکمی شرکت هواپیماسازی بوئینگ را ملزم کرده جزئیات قراردادش با ایران را در اختیار شاکیان پرونده‌ای قرار دهد که با متهم‌کردن ایران ، ۶۷ میلیون دلار از ایران غرامت می‌خواهند. این قاضی فدرال در آمریکا حکم داده که ارائه جزئیات قرارداد بوئینگ با ایران برای بررسی احتمال پرداخت غرامت به این شاکیان، منافاتی با برجام ندارد و این شرکت هواپیماسازی باید این جزئیات را به دادگاه بدهد.

شاکیان این پرونده که قاضی فدرال آمریکا آن را پیگیری می‌کند روی قرارداد ایران با بوئینگ دست گذاشته‌اند به این امید که به محض پرداخت پول از ایران به این شرکت هواپیماسازی، بتوانند غرامتشان را از آن بردارند.این دادگاه به ریاست قاضی رابین کاستلو در ایالت ایلینوی، از بوئینگ جزئیات قراردادش با ایران را خواسته بود اما این شرکت ابتدا از ارئه جزئیات قرارداد خودداری کرد و گفت که این کار نه فقط اصل قرارداد را به خطر می‌اندازد بلکه خلاف برجام است. قاضی در این باره از دولت آمریکا استعلام کرده و آنها هم گفته‌اند هرچند به برجام پایبندند ولی در این مساله موضع خاصی ندارند.

شرکت بوئینگ هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

در پی اجرای توافق هسته‌ای، ایران قراردادی ۱۶ میلیارد دلاری با شرکت هواپیماسازی بوئینگ بست تا هشتاد هواپیما به شرکت ایران‌ایر بدهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.