| کد خبر: 256681 |

۲۸ میلیارد ریال خسارت سرقت و تخریب تجهیزات ایمنی جاده ای

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تخریب و سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده ای در سال گذشته (۱۴۰۱) درجنوب این استان افزون بر ۲۸ میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.

تین نیوز

نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت ها همچون چراغ های چشمک زن، کابل های برق، گاردریل ها، تابلوهای هشدار دهنده و پایه های چراغ روشنایی به سرقت می رود.

به گزارش تین نیوز علی بامری در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به عملکرد علائم و تجهیزات ایمنی راهها که در جهت هدایت و تامین ایمنی جاده است، قطعا فقدان آن در نقاط حساس جاده ای در اثر سرقت، موجب سردرگمی راننده و بروز حوادث جاده ای خواهد شد در این راستا، این اداره کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از سرقت این علائم، تمهیدات ویژه ای از جمله استفاده از تابلوهای ترافیکی کامپوزیتی (پلاستیک فشرده) اندیشیده شده، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت آهن آلات سرقت علائم ترافیکی به طعمه سارقان تبدیل شده که این اقدام علاوه بر تحمیل هزینه اضافه بر دوش راهداری، زمینه ساز بروز تصادف و بازی با جان مردم است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: پیگیری های زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جاده ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره کل تاکنون انجام شده تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامه باشیم زیرا خرید و نصب مجدد این اقلام هزینه های سنگینی را متحمل می شود که می توانست در زمینه بهسازی جاده های جنوب استان صرف شود.

وی خاطر نشان کرد: کاربران جاده ای و همچنین شهروندان گرامی در صورت مشاهده هر گونه سرقت یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده ای مراتب را به پلیس ۱۱۰ و یا سامانه های تلفنی،پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.