| کد خبر: 253609 |

با رویکرد حفظ و ارتقای سطح آمادگی و هماهنگی بین ارگان های امدادی؛

تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه زاهدان برگزار شد

تمرین کامل طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای سطح آمادگی و هماهنگی بین ارگان های امدادی و امنیتی مشارکت کننده در طرح اضطراری در فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان در زمان سانحه داخل فرودگاه، با موفقیت انجام شد.

تین نیوز

تمرین کامل طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای سطح آمادگی و هماهنگی بین ارگانهای امدادی و امنیتی مشارکت کننده در طرح اضطراری در فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان در زمان سانحه داخل فرودگاه، با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تمرین کامل طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای سطح آمادگی و هماهنگی بین ارگانهای امدادی و امنیتی مشارکت کننده در طرح اضطراری در فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان با موفقیت انجام شد.

مهدی خسروی بنجار مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: با هدف ارزیابی توانایی ها و تمرین وظایف ارگان های درگیر در شرایط اضطراری، ایجاد آمادگی بیشتر در چگونگی مدیریت بحران در وضعیت های مختلف اضطراری، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه با سایر ارگان های درگیر در شرایط اضطراری و خدمات یکدیگر، اطمینان از فراهم بودن تجهیزات مورد نیاز، شناسایی و رفع نواقص احتمالی بالقوه، افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح احتمالی این تمرین انجام شد.

خسروی بنجار در ادامه افزود: دراین تمرین با بةکارگیری خودروها و تجهیزات پیشرفته اطفاء حریق و امداد و نجات فرودگاهی توسط نیروهای مجرب در ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان و نیروهای امدادرسان و آتش نشانی شهر، هلال احمر و اورژانس، میزان آمادگی نیروها و تجهیزات برای مدیریت سوانح فرودگاهی، ارزیابی شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای چنین تمرین هایی، هر دو سال یکبار می تواند علاوه بر افزایش توانایی نیروهای عملیاتی،کاهش خسارات ناشی از حوادث را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان؛ پس از انجام تمرین طرح اضطراری، نقاط قوت و ضعف در موضوعات فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات طی جلسه ارزیابی سطح کیفی با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل فرودگاههای استان، نماینده دادستان، فرمانده هان ارگان های نظامی و انتظامی و مسئولین کلیه ارگان های دخیل در این تمرین مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.