| کد خبر: 248894 |

عبدالملکی:

ابهامات ساخت فرودگاه جدید برای چابهار برطرف می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: فرودگاه جدید برای چابهار حتما نیاز این منطقه است و برخی ابهامات فنی باید برطرف شود که این موضوع را پیگیری می‌کنم.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: فرودگاه جدید برای چابهار حتما نیاز این منطقه است و برخی ابهامات فنی باید برطرف شود که این موضوع را پیگیری می کنم.

به گزارش تین نیوز، حجت الله عبدالملکی درباره آخرین وضعیت فرودگاه چابهار ، اظهار داشت: فرودگاه چابهار حتما نیاز منطقه است و برخی ابهامات فنی دارد که نیاز است برطرف شود و حتما این موضوع را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: ساخت فرودگاه بین المللی جدید  چابهار تنها 8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برنامه داریم با یک کار جدی و مذاکره و فاینانس خارجی این فرودگاه ساخته شود و مردم در چند سال آینده شاهد یک فرودگاه خوب و در خور شان باشند.

ساخت فرودگاه جدید برای چابهار به دلیل موقعیت و اهمیت آن از دهه 70 مطرح بوده و سال 1399 با تایید و اعطای موافقت اصولی آن از سوی شورای عالی فضایی و سازمان هواپیمایی کشوری عملیات ساخت این فرودگاه آغاز شد، اما به دلیل ممانعت نیروی هوایی ارتش و با توجه به نزدیکی آن به فرودگاه فعلی نظامی عملیات ساخت آن به دستور ستاد کل نیروهای مسلح تا همین امروز متوقف شده است.

پیشتر اعلام شده بود ستاد نیروهای مسلح موضوع ساخت فرودگاه را به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع داده تا در صورت بررسی فنی و نظر تخصصی این سازمان، ساخت این فرودگاه ادامه یابد.

فرودگاه فعلی چابهار پایگاه دهم شکاری ارتش است که استانداردهای لازم برای پروازهای ملی و بین المللی ندارد و تاکنون نیز به دلیل مالکیت این فرودگاه توسط نیروی هوایی تلاش ها برای اداره آن مانند فرودگاه مهرآباد و دیگر فرودگاه های نظامی که دارای برج مراقبت غیرنظامی هستند، مخالفت شده است، این فرودگاه همچنین دارای محدودیت های جدی پروازی است به طوری که بعد از چندین سال از مشکل فنی لایتینگ و پروازهای شبانه آن هنوز این پروازها راه اندازی نشده است و همچنین مسئله سوخت رسانی به هواپیماها هم مشکلی جدی برای این فرودگاه بوده است که به تازگی بعد از مدت ها رایزنی و اعطای کمک های ملی منطقه آزاد چابها ر برطرف شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.