| کد خبر: 248740 |

معماری ایستگاه راه آهن خاش با الهام از طبیعت منطقه

مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان گفت: ایستگاه راه‌آهن خاش واقع در راه آهن زاهدان- چابهار با الهام از کوه آتشفشانی تفتان طراحی شده است و با بهره‌گیری از عناصر معماری ایرانی، مهمان نواز بودن هموطنان در این منطقه از کشور را تداعی می‌کند.

تین نیوز

مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان گفت: ایستگاه راه‌آهن خاش واقع در راه آهن زاهدان- چابهار با الهام از کوه آتشفشانی تفتان طراحی شده است و با بهره‌گیری از عناصر معماری ایرانی، مهمان نواز بودن هموطنان در این منطقه از کشور را تداعی می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، رحمت رضایی، مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان  با اشاره به افتتاح ایستگاه راه آهن خاش در محور ریلی خاش- زاهدان گفت: ایستگاه راه آهن خاش با الهام از کوه آتشفشانی تفتان طراحی و در ابتدای ورودی شهر خاش در زمینی به مساحت بیش از ۵ هزار متر مربع احداث شده است.

وی با تاکید براینکه طراحی ایستگاه با بهره‌گیری از عناصر معماری ایرانی، مهمان نوازی هموطنان این منطقه از کشور را تداعی می‌کند، عنوان کرد: به گونه‌ای که درب ورودی تمثیلی از استقبال و درب خروجی نشان از بدرقه مسافران دارد.

رضایی مساحت ایستگاه راه آهن خاش را پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: این ایستگاه در ابتدای ورودی شهر احداث شده، اسکلت ساختمان بتنی است و برای نما از سنگ و آجر استفاده شده است.

مجری طرح راه آهن چابهار- زاهدان اعتبار هزینه شده برای ساخت ایستگاه راه آهن خاش را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: طرح ریلی چابهار- زاهدان دارای یک ایستگاه درجه یک در چابهار، چهار ایستگاه درجه دو در خاش، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار و ۲۷ ایستگاه درجه سه است که بخشی از ایستگاه‌های مسیر در مرحله اجرا، تعدادی مطالعه و عملیات اجرایی تعدادی از ایستگاه‌ها نیز همراه با ایستگاه خاش به اتمام رسیده است.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، رضایی احداث راه آهن چابهار- زاهدان را موجب افزایش ظرفیت ترانزیت کالا در کریدور شمال- جنوب و توسعه استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود:‌ پیش بینی می شود میزان ۲.۸ میلیون تن بار و ۹۲۷ هزار نفر مسافر در سال اول بهره برداری و ۷.۷ میلیون تن بار و ۲.۰۴ میلیون نفر مسافر در سال بیستم بهره برداری از طریق این مسیر ریلی جا به جا شود و از این طریق سهم ایران در ترانزیت بین المللی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.