| کد خبر: 223834 |

مرز ریمدان با حضور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی می شود

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرز رسمی ریمدان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشور پاکستان شنبه ۲۹ آذرماه راه اندازی می شود.

تین نیوز

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرز رسمی ریمدان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشور پاکستان شنبه ۲۹ آذرماه راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمدعلی موهبتی افزود: مرز ریمدان به عنوان یکی از مبادی رسمی جهت افزایش مبادلات بازرگانی با کشور پاکستان و اتصال آن به بندر مهم اقتصادی پاکستان یعنی کراچی نقش مهمی ایفا خواهد نمود و از طرفی زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد : مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان(پاکستان، چین و هند) است لذا توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

استاندار از اعضای کابینه دولت برای رسمی کردن این مرز قدردانی و خاطرنشان کرد: از اینکه دولت به پایانه مرزی ریمدان توجه و در حال آماده سازی زیرساخت ها است تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: توجه به اشتغال مرزنشینان ضروری است و علاوه بر مرز ریمدان باید در سایر نقاط استان مرز رسمی تعریف و راه اندازی شود.

موهبتی با اشاره به مزیت ها و موقعیت های استراتژیک ایران گفت: مرز ریمدان با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان یک مرز استاندارد جهانی تعریف شود تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

گفتنی است؛ مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.