| کد خبر: 219567 |

صادرات افزون بر ۵۵۸ هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۵۵۸ هزار و ۷۸۵ تن کالا توسط ۲۳ هزار و ۵۹۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک این استان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۵۵۸ هزار و ۷۸۵ تن کالا توسط ۲۳ هزار و ۵۹۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک این استان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری با بیان اینکه توجه به مسائل اقتصادی و رونق تجارت در پایانه های مرزی ضمن افزایش مبادلات اجتماعی و فرهنگی ، توسعه صادرات و در نتیجه فعال شدن واحدهای تولیدی را در سال جهش تولید به همراه دارد، اظهار داشت: از مجموع صادرات این مدت ۳۵۶ هزار و ۷۴۶ تن به پایانه مرزی میلک و ۲۰۲ هزار و ۳۹ تن به بازارچه مرزی میرجاوه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: مواد غذایی، مصالح ساختمانی، گاز مایع و مواد سوختی عمده کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان را در ۶ ماه سال جاری را تشکیل می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان  میزان ترانزیت و واردات انجام شده از طریق پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در این مدت به ترتیب ۲۵۹ هزار و ۷۷۸ تن و ۳۴ هزار و ۸۶۷ تن کالا عنوان کرد.

باقری بیان کرد: همچنین ۹۶ هزار و ۴۹۱ نفر مسافر نیز در این مدت از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش قابل ملاحظه داشته است.

وی با بیان اینکه پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان از پتانسیل بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردارند، گفت: عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا توسط این اداره کل در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.