| کد خبر: 189432 |

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

احتمال افزایش سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان

با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می رود از فردا بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شود.

تین نیوز

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می رود از فردا بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن حیدری  اظهار داشت: از فردا تا روز چهارشنبه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان شدت می گیرد به طوری که انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد به بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی افزود: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی سرعت وزش باد در شهرهای شمال استان بین ۶۰ تا ۸۵ و گاهی بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت برآورد می شود که در نقاط مستعد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت دمای هوا نیز بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس کاهش می یابد، بیان داشت: در این مدت در نوار شرق استان یعنی شهرستان های میرجاوه تا سراوان و مرز غربی استان یعنی محدوده شوره گز تا شهرستان دلگان نیز وزش باد متوسط تا به نسبت شدید شمالی پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: وزش این بادها در برخی نقاط نوار شرق و غرب استان نیز موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

وی از احتمال اختلال در ترددهای برخی محورهای شمالی استان سیستان و بلوچستان نظیر «زابل-نهبندان»، «زاهدان-زابل» به ویژه از محدوده پاسگاه «تاسوکی» تا «شیله» و محور «زابل-زهک» و «زابل» -هیرمند» خبر داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۶۸ کیلومتر بر ساعت است، گفت: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۵۵ هزار متر کاهش داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.