آغاز فاز دوم نصب سوزن های بتنی سنگین در راه آهن شرق
پایداری و استحکام بیشتر ، افزایش ایمنی سیر ، افزایش سرعت عبور قطارها از ۴۰ به ۹۰ کیلومتر در ساعت ، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات، طول عمر بیشتر و کاهش مصرف سوخت از جمله نتایج مثبت اجرای این طرح به شمار می رود .

پایداری و استحکام بیشتر، افزایش ایمنی سیر، افزایش سرعت عبور قطارها از ۴۰ به ۹۰ کیلومتر در ساعت ، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات، طول عمر بیشتر و کاهش مصرف سوخت از جمله نتایج مثبت اجرای این طرح به شمار می رود.
به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل، فاز دوم عملیات نصب سوزن های سنگین بتنی در ایستگاه های راه آهن شرق با هدف ارتقا ایمنی و بهبود کیفیت حرکت قطارها آغاز شد .
علی حکامی قاسمی مدیرکل راه آهن شرق گفت : در سال جاری ۶ دستگاه سوزن سنگین به این اداره کل تخصیص یافت که نصب آن ها در ایستگاه های جزین و غنی آباد در محور بجستان – طبس آغاز شده است .
وی افزود : این سوزن ها از نوع سنگین با ریل R60 و تراورس بتنی با شعاع ۳۰۰ متر هستند و در ورودی و خروجی ایستگاه ها جایگزین سوزن های سبک و فرسوده چوبی می شوند .
مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به مزایای این سوزن ها اظهار داشت : پایداری و استحکام بیشتر ، افزایش ایمنی سیر ، افزایش سرعت عبور قطارها از ۴۰ به ۹۰ کیلومتر در ساعت ، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات، طول عمر بیشتر و کاهش مصرف سوخت از جمله نتایج مثبت اجرای این طرح به شمار می رود .
حکامی قاسمی در پایان تأکید کرد : این عملیات در قالب یک اقدام جهادی و با کار هماهنگ تیمی انجام شده و در صورت تداوم تأمین این نوع سوزن ها ، عملیات جایگزینی در دیگر ایستگاه های باقی مانده نیز انجام خواهد شد و در نتیجه ، سرعت قطارها در کل مسیر بشرویه تا طبس به ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید .