| کد خبر: 207251 |

وجود 200 مبتلای به کووید19 در استان سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان شمار کل مبتلایان به کروناویروس در این استان را 200 نفر اعلام کرد.

تین نیوز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان شمار کل مبتلایان به کروناویروس در این استان را 200 نفر اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حبیب الله خجسته‌پور در نشست کمیته بازرسی و ارزیابی کارگروه مبارزه با کرونا در استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش مسوولان حوزه سلامت و دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود اظهار کرد: در حال حاضر کمبود اقلام پزشکی در بیمارستان‌های استان وجود ندارد.

وی بر لزوم مقابله با شیوع کروناویروس تاکید و تصریح کرد: زنجیره انسانی شیوع کرونا ویروس با فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی آحاد جامعه قطع می‌شود و ریشه کنی این ویروس، قهری نیست

معاون استاندار سمنان ادامه داد:باید فعالیت مدیران شهرستانی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان افزایش یابد و عملکرد دستگاه‌های ااجرایی در این بحث به طور جدی رصد و ارزیابی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مرخصی و ماموریت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ممنوع است و باید تمامی مدیران در محل کار خود حاضر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر به مردم تاکید کرد و گفت: باید برخوردهایی که از سوی مسئولان مربوط برای متخلفان در مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان انجام می‌شود، به اقشار مردم اطلاع دسانی شود.

خجسته پور تصریح کرد: اکنون چهار بیمارستان اختصاصی کرونا ویروس در سمنان ، شاهرود، گرمسار و دامغان راه‌اندازی شده است و در شهرستان‌های سمنان و شاهرود در کنار بیمارستان تخصصی بیمارستان‌های بیماران غیرکرونایی هم فعال است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در شهرستان‌های گرمسار و دامغان بیمارستان‌های جانبی ویژه بیماران غیرکرونایی راه اندازی می‌شود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: در مصرف روزانه اقلام پزشکی در بیمارستان‌های استان سمنان مشکلی وجود ندارد اما تامین این اقلام در کلان به ویژه ماسک در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: قطع زنجیره انسانی شیوع کرونا قهری نیست و مردم باید تمام قد پای کار باشند.

وی تصریح کرد: براساس آمار، ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان سمنان وجود دارد که برای کاهش شیوع این ویروس در جامعه تلاش بیشتری از سوی همگان انجام شود.

خجسته پور ادامه داد: باورپذیری برای مقابله با کرونا ویروس باید افزایش یابد و برخی از اقشار جامعه درکی از وضعیت خطرناک این ویروس ندارند.

خجسته پور افزود: دوگانگی در اطلاع رسانی در بحث کرونا ویروس در سطح‌ ملی و استانی شاهدیم و صدا و سیمای ملی درصدد آرام سازی است در حالی که اطلاع رسانی در استان ها هشداری و به نگرانی ها در ارتباط با شیوع این ویروس معطوف است.

وی خاطر نشان کرد: تداخل فعالیت بین کمیته های کارگروه مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان باید به حداقل برسد و نظارت در روند اجرای مصوبه در حوزه بازرسی و نظارت افزایش یابد.

خجسته پور ادامه داد: باید میزان مکاتبه‌ها برای مقابله با کرونا ویروس در کمیته.ها متعادل شود و رویکرد مسئولان معطوف به اجرای مصوبه ها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مردم برای مقابله با کرونا ویروس باید پای کار بیایند و نظارت بر پاساژها ، مجتمع‌های تجاری و اصناف افزایش یابد.

تشریفات و امور بین الملل استانداری معاون استاندار سمنان گفت: بسیاری از بازارهای استان سرپوشیده است و باید بازرسان اصناف نظارت‌های دقیقی در ورودی و خروجی این بازارها حضور داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.