| کد خبر: 170344 |

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری:

◄ ساخت قطعات هواپیما حتی با تعداد کم توجیه اقتصادی دارد

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: تولید تعداد محدود قطعات هواپیما در کشور به دلیل گران بودن قطعات هواپیما، برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

تین نیوز

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: تولید تعداد محدود قطعات هواپیما در کشور به دلیل گران بودن قطعات هواپیما، برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

مجید حسنلو در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوزدر پاسخ به این سوال که آیا تنوع زیاد تایپ هواپیما به دلیل تحریم و به طبع آن امکان ساخت قطعات محدود که بازار درازمدتی را به همراه ندارد باعث نخواهد شد که سازندگان هواپیما به چالش جدی روبه‌ شوند، عنوان کرد: تنوع تایپ زیاد هواپیما در ایران به دلیل تحریم‌ها نبوده است اگر چه ممکن است یکی از دلایل اینکه ایرلاین‌ها تنوع تایپی زیادی دارند این باشد.

وی گفت: به اعتقاد بنده وسعت و نوع عملیاتی مورد نیاز کشور باعث شده که ما در ایران تنوع تایپی زیاد هواپیماداشته باشیم.

حسنلو اظهار داشت: ساخت قطعات هواپیما در کشور به دلایل مختلف به طور حتم برای شرکت‌های سازنده قطعات هواپیما توجیه اقتصادی خواهد داشت، حتی اگر یک شرکتی بتواند 10 قطعه تولید کند به دلیل گرانی قطعات توجیه ساخت در کشور وجود دارد.

معاون استاندار پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که ساخت این تعداد قطعه بازار بلند مدتی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اصولا سازندگان قطعات هواپیما به سمت ساخت قطعاتی می‌روند که بازار صرفی بالایی دارد و امکان تامین آن از خارج از کشور وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.