| کد خبر: 252771 |

آغاز فروش حضوری بلیت نوروزی اتوبوس از هفتم اسفند

معاون دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری درباره احتمال افزایش نرخ بلیت اتوبوس، سواری کرایه و مینی بوس در ایام نوروز تاکید کرد: تا به این لحظه قیمت بلیت ها افزایش پیدا نکرده و با همان قیمت ها قبل پیش فروش در حال انجام است.

تین نیوز

معاون دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری درباره احتمال افزایش نرخ بلیت اتوبوس ، سواری کرایه و مینی بوس در ایام نوروز تاکید کرد: تا به این لحظه قیمت بلیت ها افزایش پیدا نکرده و با همان قیمت ها قبل پیش فروش در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی حاج علی درباره برنامه ریزی های انجام شده برای فروش بلیت برای ایام نوروز 1402 اظهار داشت: پیش فروش اینترنتی بلیت نوروزی از یکم اسفند ماه آغاز شده و و از هفتم اسفند ماه هم پیش فروش حضوری در کنار پیش فروش اینترنتی انجام می شود.

وی گفت: زمان اجرای طرح نوروزی فروش بلیت از 24 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین ماه 1402 خواهد بود و 8 هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی، 31 هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و 25 هزار دستگاه مینی بوس آماده اجرای طرح نوروزی هستند.   

 معاون دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری درباره احتمال افزایش نرخ بلیت اتوبوس، سواری کرایه و مینی بوس در ایام نوروز تاکید کرد: تا به این لحظه قیمت بلیت ها افزایش پیدا نکرده و با همان قیمت ها قبل پیش فروش در حال انجام است.

حاج علی افزود: طبق مصوبه دولت ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمت بلیت تصمیم می گیرد و تا این لحظه از سوی ستاد تنظیم بازار در این باره تصمیم نگرفته شده و دستوری مبنی بر افزایش قیمت بلیت نوروزی ابلاغ نشده است.

وی درباره پیشنهاد شرکت های مسافری برای میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس و سواری کرایه گفت: با توجه  به اینکه در ایام نوروز اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به صورت یکسرخالی تردد می کنند و با توجه اینکه امسال ایام مبارک رمضان با ایام نوروز تداخل داشته و این تردد یکسرخالی بیشتر می شود و درخواست شرکت های مسافربری این بوده که ترددهای یکسر خالی جبران شود اما هنوز ستاد تنظیم بازار در این باره تصمیمی نگرفته است و پیش فروش بدون افزایش قیمت ها ادامه دارد.  

معاون دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری ادامه داد: امسال سامانه لیست انتظار را برای ایام نوروز راه اندازی می کنیم که با این سامانه در صورت تکمیل ظرفیت افراد می توانند اطلاعات و شماره تماس خود در را در سامانه لیست انتظار ثبت کنند و در صورت انجام سرویس فوق العاده در مسیر مد نظر به افراد در لیست انتظار اطلاع داده می شود.

حاج علی با تاکید بر اینکه عدم صدور بلیت در پایانه و دریافت وجه از مسافران در داخل اتوبوس با دستگاه پوز و کارتخوان تخلف است، اظهار داشت: شرکت ها باید به ازای هر نفر و هر مسافر بلیت صادر کنند و اخذ پول از مسافران در داخل اتوبوس تخلف است و در صورت مشاهده این تخلف مسافران آن را به بازرسان سازمان راهداری که در داخل پایانه ها مستقر هستند، اطلاع دهند تا برابر قانون با آن شرکت برخورد شود.

وی ادامه داد: دفاتر نظارتی سازمان راهداری در تمام پایانه ها حضور دارند، مستقر هستند و تا زمان سرویس دهی شرکت ها مسغول به کار هستند و مسافران هرگونه شکایت خود را می توانند به بازرسان حاضر در پایانه اطلاع دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.