| کد خبر: 236261 |

◄ لزوم نوسازی ۱۰۴ هزار دستگاه ناوگان باری بالای ۳۵ سال

فرامرز مداح قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درسفر به خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود.

تین نیوز

 فرامرز مداح قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درسفر به خراسان شمالی ، با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود.

به گزارش تین نیوز، فرامرز مداح قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: البته این امر مشروط به تولید و انجام واردات و نیز تامین اعتبارات است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بااشاره به اینکه سه هزار دستگاه اتوبوس در کشور به سن فرسودگی رسیده است که باید نوسازی شود، گفت: برای نخستین بار، پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای بازسازی ناوگان سواری پرداخت می‌شود و در این منابع صرفا برای اورهال و بازسازی هزینه خواهد شد.

مداح افزود: در این زمینه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع تبصره ۱۸ به بازسازی و اورهال ناوگان اختصاص یافته است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سه تا چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به برنامه‌ها برای اجرای پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های راهسازی در محورهای روستایی کشور منظور کرده است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امید است این اعتبار تخصیص مناسب داشته باشد تا بتوانیم به انجام پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی سرعت دهیم.

براساس این گزارش، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در سفر به خراسان شمالی ،اعلام کرد: خسارت وارد شده به صنعت حمل و نقل عمومی ناشی از شیوع کرونا ۴۰ هزار میلیارد ریال است که امید می‌رود با بازگشت به شرایط عادی، آسیب‌های اقتصادی جبران شود.

داریوش باقرجوان اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا جا‌به‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در سال جاری و پارسال نسبت به وضعیت پیش از این بیماری ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: در وضعیت معمول، سالانه جابه جایی ۲۰۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده اما با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در این ناوگان، این رقم محقق نشده است.

 

باقرجوان اظهار داشت: جابه جایی مسافر با رعایت دستور‌العمل خالی بودن ۵۰ درصد ظرفیت در حال انجام است که البته تبعات اقتصادی برای شرکت‌ها و رانندگان دارد و گلایه‌ها از لطمه کرونا و تحت شعاع قرار گرفتن صرفه اقتصادی بسیار گزارش شده است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متقاضیان دریافت خدمات از ناوگان حمل و نقل عمومی، عمدتا بخش آسیب‌پذیر هستند، افزایش نرخ کرایه‌ها متصور نیست و هزینه‌ها باید از طریق افزایش مسافر جبران شود اما با شیوع کرونا، شمار مسافران کم شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اکنون خدمات رسانی به مسافران با رعایت فاصله گذاری، تهویه در ناوگان و نیز رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن در حال انجام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره فرسودگی ناوگان مسافری گفت: اکنون سه هزار و ۸۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان مینی بوس در کشور فرسوده است که باید بازسازی شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قرار است سالانه سه هزار دستگاه سوای کرایه، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار دستگاه مینی بوس بازسازی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.