| کد خبر: 236139 |

◄ پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای جاده‌ای هیچ تغییری نکرده است

به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا برای سفرهای جاده‌ای از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس هیچ تغییری نکرده

تین نیوز

درپی بروز برخی تخلفات کرونایی رانندگان اتوبوس، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا برای سفرهای جاده‌ای از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس هیچ تغییری نکرده و مردم برای برخورد با متخلفان می‌توانند از طرق گزارش آن را از طرق مختلف به اطلاع ما برسانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پس از گذشت ۲۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان برخی از راننده‌های اتوبوس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و مردم نگران وضعیت سلامت خود در این سفرها هستند. یکی از مسافران اتوبوس تهران–زواره در این باره به ایسنا گفت: راننده‌های اتوبوس در این مسیر نه تنها از ماسک استفاده نمی‌کنند بلکه پروتکل‌های بهداشتی دیگر را هم نادیده می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این مسیر اگر مسافر زیاد باشد، اتوبوس پر می‌شود و خبری از فاصله‌گذاری نیست و اگر اتوبوس‌ خالی هم باشد، راننده در مسیر آنقدر مسافر سوار می‌کند تا اتوبوسش پر شود. همچنین خبری از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و ارائه بسته‌های بهداشتی به مسافران نیست.

داریوش باقرجوان - مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره به ایسنا گفت: هیچ کدام از پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفرهای جاده‌ای با ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس تغییر نکرده است و همه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی موظف به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر کند، آن را اعلام خواهیم کرد، افزود: بارها این مساله را به مردم اعلام کردیم که از طریق تلفن گویای ۱۴۱، وبسایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی https://۱۴۱.ir/contactus  و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ می‌توانند شکایات خود را در زمینه پروتکل‌های بهداشتی از رانندگان یا شرکت‌های حمل‌ونقل ثبت کنند و به سرعت با متخلفان برخورد خواهد شد. همچنین در همه اتوبوس‌ها پلاکاردهایی نصب شده که مسافران می‌توانند از این طریق نیز شکایت خود را پیگیری کنند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در همه پایانه‌های مسافری نمایندگان سازمان راهداری برای نظارت بر روند اجرای صحیح پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مستقر شده‌اند،  تاکید کرد: اگر رانندگان یا شرکت‌های حمل و نقل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند، باید منتظر برخورد جدی از سوی سازمان راهداری و دیگر دستگاه‌های نظارتی باشند چرا که برای حفظ سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.