| کد خبر: 230890 |

گله‌مندی از وضعیت ظاهری جاده‌های مازندران

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از وضعیت ظاهری جاده‌های مازندران گله کرد و گفت : برخلاف زیبایی‌های مازندران ، متاسفانه اصلا حس زیبا شناختی در جاده‌های این استان وجود ندارد.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از وضعیت ظاهری جاده‌های مازندران گله کرد و گفت : برخلاف زیبایی‌های مازندران ، متاسفانه اصلا حس زیبا شناختی در جاده‌های این استان وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا اکبری روز چهارشنبه در آئین الحاق 54 دستگاه ماشین آلات سنگین اعم از تعمیری و جدید به ناوگان راهداری مازندران در ساری افزود : ظواهر و سیمای جاده ای مازندران در شان و جایگاه مردم بومی و هموطنانی که به این استان سفر می کنند، نیست.

وی با اظهار این که وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی این رویکرد را دارد که مازندران خطه ای متعلق به همه مردم ایران است، گفت : اکنون زیبایی های جاده ای استان های دیگر کشور که مانند مازندران سرسبز و زیبا نیستند و در دشت و بیابان ها واقع هستند ، به مراتب بیشتر از مازندران است.

اکبری تصریح کرد : وضعیت شانه سازی و تسطیح شانه های جاده ای ، حفاظت و تمیزی انواع امکانات و تجهیزات کنار جاده های اصلی و فرعی مازندران اصلا مناسب نیست و حتی دکتر اسلامی وزیر راه  نیز از این وضعیت ناراضی است و گلایه دارد.

وی سرسبزی و زیبایی طبیعت مازندران را بی نظیر توصیف کرد و گفت : توقع داریم جاده های مازندران نیز همانند طبیعت این استان زیبا باشد و جلوه ای ویژه پیدا کند و این امر مستلزم برنامه ریزی و همکاری همه مسئولان بویژه ماموران راهداری است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  با بیان این که مازندران در گرفتن اعتبار و بودجه در بین استان های مختلف کشور رتبه اول و تا سوم را دارد، اظهار داشت : به دلیل اهمیت جاده ای مازندران برای کشور و ضرورت حفاظت از آن ، بیشترین پروژه های راهداری در این استان وجود دارد که به همان اندازه باید تامین اعتبار صورت بگیرد.

انتقاد از نگهداری نامناسب ماشین‌آلات

معاون راهدای کشور همچنین به اهمیت نگهداری ماشین آلات و تجهیزات راهداری اشاره کرد و گفت : مشکل بی توجهی به حفظ و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات راهداری در همه استان های کشور به عنوان یک ضعف جدی مطرح است که باید به آن توجه جدی شود.

وی افزود : بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که رانندگان ماشین آلات راهداری نسبت به حفظ و نگهداری و طریقه بهره برداری از وسایل در اختیار کوتاهی می کنند که غیرقابل قبول است.

اکبری گفت: دولت و سازمان راهداری هزینه سنیگنی را برای خرید این امکانات و تجهیزات متقبل می شود و حفظ این سرمایه باید با دقت کامل و احساس مسئولیت بالا عملیاتی شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  به اهمیت انجام و رسیدگی دائمی و دوره ای ماشین آلات راهداری از سوی رانندگان اشاره کرد و گفت : رانندگان ماشین آلات راهداری باید علاوه بر داشتن گواهی نامه و انجام ماموریت ، باید نسبت به وضعیت تخصصی کارکردهای ماشین آلات در شرایط مختلف آب و هوایی ، نحوه به کارگیری و حفاظت و نگهداری آن آگاهی کامل داشته باشند.

اکبری افزود : این که با گواهی نامه پشت فرمان بشینیم و اصلا با کارکرد های تخصصی ماشین آلات آشنا نباشیم و حتی بی توجهی کنیم ، اصلا مورد پذیرش سازمان راهداری نیست .

وی از پیگیری وزارت راه و شهر سازی برای جذب و استخدام رانندگان راهداری های کشور خبر داد و گفت: توقع داریم رانندگان و مدیران واحدهای مربوطه به وظایف محول توجه ویژه ای داشته باشند.

با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ۹دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری  از جمله بلدوزر ، گریدر و  بیل مکانیکی به ارزش ۳۲۰ میلیارد ریال تحویل راهداری مازندران شد ، همچنین ۴۵دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری استان با سرمایه گذاری ۲۰۰میلیارد ریال پس از تعمیرات اساسی به ناوگان راهداری استان برگشت.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن راه اصلی و حدود هفت هزار کیلومتر آن راه روستایی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.