| کد خبر: 223318 |

اعتبارات سازمان راهداری در بوجه ۱۴۰۰/ از جریمه تا ترخیص خودرو

دولت برای تأمین درآمدهای سازمان راهداری منابع مالی متعددی از قبیل بیمه شخص ثالث، معاینه فنی خودروها، جریمه های رانندگی، ترخیص خودروهای وارداتی و ... در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد داده است.

تین نیوز

دولت برای تأمین درآمدهای سازمان راهداری منابع مالی متعددی از قبیل بیمه شخص ثالث، معاینه فنی خودروها، جریمه های رانندگی، ترخیص خودروهای وارداتی و ... در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله دستگاه‌هایی است که توانسته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از منابع خوبی برای پیشبرد اهداف این سازمان خصوصاً در حوزه بهسازی و نوسازی راه‌ها بهره مند شود.

منابع پیشنهادی درآمدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شرح زیر است:

۱. ۱۰ هزار تومان از محل صدور هر فقره برگه معاینه فنی خودرو معادل ۱۴ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان از محل بند ۵ ماده ۱۸ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت

۲. ۲۷ درصد از ۴۰۰ میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث تا سقف ۸۷ میلیارد تومان

۳. ۲۲۶ میلیارد تومان بابت نگهداری راه‌ها

۴. ۳۴۰ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از محل جرایم رانندگی

۵. یک میلیارد و ۴۷۶ میلیارد تومان از محل اجرای قانون اجازه واگذاری حق دریافت آزاد راه‌های تهران-کرج و کرج-قزوین

۶. ۴۷۵ میلیون تومان از محل عوارض واردات خودرو

۷. ۶۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای

۸. ۴۰ درصد از ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ردیف‌های متفرقه بابت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (۴ میلیارد تومان)

مجموع اعتبارات این سازمان بالغ بر ۵۶۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    مجموع اعتبارات پيش بيني شده براي راهداري بسيار كمتر از اعتبارات لازم براي نگهداري راه هاي كشور است و عملا راه هاي كشور بخاطر نگهداري بسيار اندك رو به اضمحلال هستند و اغلب راهها دچار فرسايش قابل توجه هستند كه نگهداري اندك باعث مضاعف شدن مشكلات و مخارج آتي آنهاست. متاسفانه با وجود مواد قانوني كافي براي تامين مالي مناسب و پايدار براي راهداري دولت اجازه استفاده از مواد قانوني ذيربط نظير ماده 30 قانون احكام دايمي برنامه هاي توسعه را نداده است و به نظرم اين ترك فعل مي تواند موجب تعقيب قضايي باشد.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    ی سئوال.
    ۴ درصد از کل کرایه حمل کالاهای جاده ای که از صاحبین کالا دریافت میشود در کدام ردیف بودجه دیده شده و محل هزینه ان کجاست ؟

  • راننده 0 0

    باسلام دربوجه برای راننده گان چه کمکی برای سنوات وسختی کار درنظر گرفته اند 4درصد که از راننده توسط بارنامه اخذ می شود کجا هزینه می شو د