| کد خبر: 217913 |

قطعات یدکی وارداتی کامیون ها باعث افزایش قیمت ها می شوند

مشاور سازمان راهداری گفت: افزایش قیمت قطعات یدکی وارداتی کامیون ها به واسطه تغییرات قیمت ارز به طور اتوماتیک موجب افزایش قیمت ها می شود.

تین نیوز

مشاور سازمان راهداری گفت: افزایش قیمت قطعات یدکی وارداتی کامیون ها به واسطه تغییرات قیمت ارز به طور اتوماتیک موجب افزایش قیمت ها می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله بمانا مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان جاده ای درباره آخرین وضعیت کامیون های وارداتی اظهار کرد: برای تهیه این کامیون ها باید چند مرحله را متقاضیان بگذرانند که در ابتدا باید در سامانه ثبت نام کنند و سپس در سامانه جامع تجارت با تغییر وضعیت خود سفارشات خود را ثبت کند.

مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان اضافه کرد: تا کنون ۲ هزار گروه در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸ شرکت سازنده داخلی و ۱۹ شرکت حمل و نقلی هم ثبت نام کرده اند و مابقی در خواست ها مربوط به افراد و مالکان شخصی کامیون ها بوده است.

بمانا تصریح کرد: بعد از ثبت نام در سامانه ثبت نام کامیون های وارداتی باید در سامانه تجارت هم ثبت‌نام انجام شود، چرا که این دو سامانه به یکدیگر متصل هستند. هم اکنون در حال آماده سازی سامانه جامع تجارت هستیم تا با ایجاد تغییر در آن بتوانند سفارشات را ثبت کنند.

او با بیان اینکه در سامانه ثبت سفارش تجارت هنوز تغییرات انجام نشده است و تعدادی از خودروهای وارداتی هنوز از گمرک ترخیص نشده اند گفت: امیدواریم در یکی دو ماه آینده انجام تغییرات ثبت سفارش انجام شود.

به گفته این مقام مسئول کامیون کالایی است که با افزایش قیمت کالاها ممکن است تغییراتی در مورد آن انجام شود.

بمانا تاکید کرد: تعدادی از این کامیون ها در داخل تولید می‌شوند و تعدادی هم از طریق مونتاژ ساخته می‌شوند چرا که کالای وارداتی در کامیون سهم ۷۳ درصدی دارد، بنابراین ایجاد تغییرات قیمت ارز به طور اتوماتیک قیمت کالاها هم افزایش می‌یابد.

مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان عنوان کرد: این کامیون ها در داخل تولید می‌شوند اما بخش عمده‌ای از قطعات وارداتی است و با توجه به آنگه کارکرد این قطعات از طریق دلار تعیین می‌شود؛ بنابراین به طور اتوماتیک قیمت ارز هم در کامیون تأثیر دارد.

او اظهار کرد: تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز باعث می‌شود قیمت کامیون از ۵۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان افزایش یابد و البته با ورود کامیون ها به چرخه حمل و نقل به طور قطع شاهد ایجاد ثبات در این حوزه خواهیم بود.

بمانا یاد آور شد: در طرح ریاست جمهوری تنها مالکان خودروهای فرسوده می توانند ثبت نام کنند و این خودروها تنها به مالکان تحویل داده می‌شود، در نتیجه واسطه در آن به صورت اتوماتیک حذف می‌شود و باید در هنگام ثبت‌نام همه مدارک از جمله شناسنامه و یا سند خودرو به نام مالک آن باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.