| کد خبر: 211999 |

◄ توضیحات تازه سازمان راهداری درباره نوسازی ناوگان با کامیون اروپایی

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای گفت: در طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت در حال حاضر هیچ‌گونه تسهیلاتی از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.

تین نیوز

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای گفت: در طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت در حال حاضر هیچ‌گونه تسهیلاتی از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.

به گزارش تین نیوز، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جهت نوسازی ناوگان باری کشور از متقاضیان خواست، جهت واردات ناوگان‌های سه سال ساخت از تاریخ سوم خردادماه  ثبت‌نام کنند.

صدر الله بمانا عضو کارگروه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در پاسخ به ابهامات موجود درباره نوسازی ناوگان به خبرنگار تین نیوز گفت: این طرح در اوایل خرداد 99 (سوم خرداد) از طریق سامانه طراحی‌شده از گروه‌های چهارگانه واردات کامیون که شامل شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های واردکننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت» (صنعت، معدن و تجارت) و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌شود؛ اجرا شده و از متقاضیان ثبت‌نام به عمل می‌آید.

این مقام مسئول افزود: در این مرحله، تنها از متقاضیان، ثبت‌نام به عمل می‌آید و نیازی نیست ثبت‌نام کنندگان هیچ‌گونه وجهی پرداخت کنند. 

وی در خصوص شرایط و ضوابط واردکنندگان گفت: افراد یا شرکت‌هایی هستند که  صرفاً ذینفعان مورد تأیید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باشند و مراحل اخذ مجوزهای لازم را طی کرده باشند. همچنین هر شرکت یا فردی می‌توانند تعداد مشخص‌شده‌ای از این کامیون‌ها وارد کنند. 

بمانا در خصوص کمک دولت در این طرح اظهار کرد: در طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت در حال حاضر هیچ‌گونه تسهیلاتی از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی در پاسخ به این سؤال که چه خودروهایی می‌شود وارد کرد گفت: در بند «ث» ماده 30 صرفاً کامیون‌های تولیدی کشورهای ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی اجازه واردات را دارند.

وی افزود: این کامیون‌ها باید دارای استانداردهای ایمنی و کیفیت روز دنیا و استاندارد آلایندگی و خدمات پس از فروش نیز داشته باشند. 

بمانا در خصوص قیمت تمام‌شده این کامیون‌ها گفت: قیمت تمام‌شده ناوگان توسط مراجع ذی‌صلاح و نظارتی با توجه به قرارداد خرید خارجی ناوگان تعیین و ملاک عمل برای عرضه در داخل کشور قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: طبق اعلام سازمان راهداری هرگونه اطلاعیه دیگری در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن‌که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درج‌شده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عزیزالله صالحی 1 0

    باسلام وخسته نباشید . برای ثبت نام کشندههای وارداتی کجا باید برویم میشه راهنمایی کنید . ممنون

  • هادی 1 0

    با سلام خیلی عالی میشه اما در مورد کامیونت لیزینگی هم خبری چاپ کنید کی پیش فروش میکنند

  • ناشناس 0 0

    مگه میشه

  • حسین رضارمضانی 0 0

    شرایط تعویض چطوره ایا لاشه ماشین رابه خودمان میدهید چقدر وام داره قسطش چقدر است چقدر باید پول بدهیم

  • مهدی 0 0

    سلام ماشین ها را به چه قیمتی اسقاط میکنن؟ بعد یک میلیاردی از کجا بیاره که بتونه ماشین خبره اگه یک میلیارد داشت که نمی رفت ماشین مدل پایین سوار بشه