| کد خبر: 209457 |

بهسازی دو منطقه از محور تهران ـ مشهد و رفع مشکل مسیر تا شهریور 99

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه محور کندوان تا اواخر وقت امروز بازگشایی می‌شود گفت: با احداث پل و همچنین آسفالت دو نقطه مربوط به محور تهران ـ مشهد کل مشکل این محور از نظر عبور آب سیل و تخریب رفع می‌شود .

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه محور کندوان تا اواخر وقت امروز بازگشایی می‌شود گفت: با احداث پل و همچنین آسفالت دو نقطه مربوط به محور تهران ـ مشهد کل مشکل این محور از نظر عبور آب سیل و تخریب رفع می‌شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، رضا اکبری درباره آخرین وضعیت محور مشهد ـ تهران که بر اثر آب‌گرفتگی و سیلاب اخیر در دو نقطه دچار مشکل شده بود توضیح داد.در محور تهران ـ مشهد در دو نقطه آب از روی محور جاری شده است که در نقطه اول قطعه سبزوار تا میامی مشکل از قبل وجود داشته است ضمن آنکه بارندگی هم بیش از متوسط سالانه بود و موجب بروز مشکل برای این نقطه از مسیر شد.

وی افزود: سال‌های قبل میزان بارندگی این مقدار نبود و چون طراحی مسیر هم قدیمی بود موجب شد 7 الی 8 ساعت محور مسدود شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: دو نقطه جمعاً‌ به طول 500 متر دچار آسیب شد در این مقطع خط پروژه جاده پایین است و آبرو هم طبق مطالعات قدیم طراحی شده است و بارندگی جوابگو نیست در این راستا تصمیم گرفتیم چند آبرو اضافه کنیم که مشاور در حال طراحی آبرو و چند پل کوچک است.

وی افزود: خسارت زیادی به این نقطه وارد نشده است و فقط آب از روی محور رد شده است البته بخشی از کنار جاده شسته شده است اما تلاش می‌کنیم در مدت یکی دو هفته آینده به حالت قبل برگردد.

اکبری بیان کرد: هزینه احداث پل در 5 نقطه حدود 5 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در انتهای حوزه سمنان در محور تهران ـ مشهد در محدوده عباس‌آباد تا کاهک در منطقه میامی ـ سبزوار دو نقطه به علت عبور آب از روی جاده دچار مشکل شده بود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌سنوات قبل جاده‌های جایگزین با پل‌های بیشتری ساخته شده است که حدود 16 کیلومتر است و آسفالت آن باقی مانده است که پیش‌بینی می‌کنیم با اعتبار 10 میلیارد تومان تا پایان شهریور 99 این 16 کیلومتر آسفالت شود و کل مشکل تهران ـ‌مشهد رفع شود.

* خسارت 20 میلیارد تومانی سیل به جاده‌های خراسان رضوی

وی گفت:‌در حال حاضر در استان خراسان رضوی همه محورها باز است و مشکلی از نظر تردد وجود ندارد اما سیلاب حدود 20 میلیارد تومان خسارت به محورهای این استان وارد کرد.

*بازگشایی محور کندوان تا پایان وقت امروز

اکبری در پاسخ به این سؤال که محور کندوان  پیش‌بینی می‌شود چه زمانی بازگشایی شود گفت:‌این محور به دلیل ریزش کوه و سنگ مسدود شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان وقت امروز بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: حجم ریزش بسیار زیاد بود و راهداران در تلاش هستند تا به سرعت این محور بازگشایی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.