| کد خبر: 208555 |

۱۹ کامیون ایرانی در آستانه بازگشت به کشور

​​رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگوی تلفنی با سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ترکیه، یونان، رمانی و بلغارستان از انجام همکاری مطلوب با این سازمان و تلاش‌های مجدانه به منظور فراهم کردن شرایط بازگشت ۳۳ راننده و ۲۶ کامیون ایرانی گرفتار در کشورهای اروپایی به دلیل انسداد مرزهای کشور‌های همسایه قدردانی و تشکر کرد.

تین نیوز

​​رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگوی تلفنی با سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ترکیه، یونان، رمانی و بلغارستان از انجام همکاری مطلوب با این سازمان و تلاش‌های مجدانه به منظور فراهم کردن شرایط بازگشت ۳۳ راننده و ۲۶ کامیون ایرانی گرفتار در کشورهای اروپایی به دلیل انسداد مرزهای کشور‌های همسایه قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،‌  عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در جریان مکالمات تلفنی جداگانه با توجه به انسداد‌ها و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت ترکیه که موجب متوقف شدن و مانع عبور رانندگان و ناوگان ایرانی تردد کننده در کشورهای اروپایی شده بود،‌ اظهار داشت: با همت جمعی همکاران سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، معاونت دیپلماسی اقتصادی، دفاتر و ادارات سیاسی وزارت امورخارجه و سایر نهادهای ذیربط، مشکلات صدها نفر از رانندگان گرفتار در این کشورها یا مرتفع شده و به کانون خانواده‌های خود ملحق شده اند و یا همچنان رایزنی‌ها برای رفع مشکلات بازگشت آنها ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تماس تلفنی با محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، آخرین وضعیت ۱۹ کامیون با ۲۰ راننده ایرانی را مورد بررسی قرار داد که طبق اظهارات سفیر مشخص شد پس از رایزنی‌های طولانی ،کامیون‌های ایرانی موفق به ترک مرز رمانی شده و با عبور از  مرزهای بلغارستان وارد خاک ترکیه شده اند و در حال حاضر این  ۱۹ کامیون ایرانی با اسکورت پلیس ترکیه به سمت مرز بازرگان در حرکت هستند.

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا؛ رایزنی ها با طرف ترک جهت پذیرش رانندگان و ناوگان ایرانی متوقف در مرز یونان (ایپسالا) با ترکیه (ایپیک) و رانندگان و ناوگان ایرانی متوقف در بندر اودسای اوکراین و مرز مولداوی با آن کشور ادامه دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین در تماس تلفنی با احمد نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن، آخرین وضعیت هفت کامیون با ۱۳ راننده ایرانی که بعد از مدت‌ها توقف در بنادر ایتالیا و پس از رایزنی‌های طولانی موفق به عزیمت با کشتی به یونان و مرز ایپسالای ترکیه شدند، را مورد بررسی قرار داد که طبق اظهارات سفیر مربوطه مشخص شد همکاران سفارت به طور مستمر با رانندگان ایرانی در تماس هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن طی این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد؛ رایزنی‌ها با مقامات ذیربط یونانی و همچنین مذاکرات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با طرف ترک برای پذیرش ناوگان ایرانی هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

حسن‌نیا در ادامه سلسله تماس‌های تلفنی با سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشوهای اروپایی همچنین با مرتضی ابوطالبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست گفتگو و از وی و همکارانش بابت تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ذیربط رومانیایی و همچنین رساندن آذوقه و لوازم بهداشتی به رانندگان ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست ابراز امیدواری کرد شرایط عبور یک نفر راننده باقیمانده که اخیراً به مرز آن کشور رسیده ، نیز مانند سایرین فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تماس تلفنی با سید محمد جواد رسولی محلاتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیا نیز، از وی و همکارنش بابت تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ذیربط بلغار و سفارت ترکیه در بلغارستان و همچنین رساندن آذوقه و لوازم بهداشتی به آنها قدردانی و تشکر کرد.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیا در جریان این تماس تلفنی، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص ورود ناوگان گرفتار در مرز کالافات به بلغارستان و عزیمت آنها به مرز ترکیه، ابراز امیدواری کرد یک نفر راننده باقیمانده که اخیراً به مرز کالافات رومانی رسیده است نیز مانند سایرین به سلامت از مرز آن کشور و سپس از مرزهای بلغارستان و ترکیه عبور کند.

گفتنی است؛ رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جریان تماس‌های تلفنی با سفرای ایران در کشورهای مذکور از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ترکیه، بلغارستان، یونان، رومانی، اوکراین، مولداوی، گرجستان، آلمان و ایتالیا،‌ همچنین دست اندرکاران این اقدام ازجمله «گمرک جمهوری اسلامی ایران»، «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی»، نیروهای فعال در «تشکل های صنفی حمل‌و‌نقل بین‌المللی» و برخی از ایرانی‌های مقیم این کشورها نیز قدردانی و تشکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.