بستن کمربند ایمنی، تلفات تصادفات را تا ۴۰ درصد کاهش میدهد
معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه « بستن کمربند ایمنی منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصد تلفات تصادفات جادهای در اتوبوسها میشود» گفت: تحقق این امر، نیازمند نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی است و عزمی ملی را میطلبد.
معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه « بستن کمربند ایمنی منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصد تلفات تصادفات جادهای در اتوبوسها میشود» گفت: تحقق این امر، نیازمند نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی است و عزمی ملی را میطلبد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای؛ مهران قربانی معاون حملونقل این سازمان، با حضور در نشست مدیران شرکتهای حملونقل مسافر اتوبوسی استان تهران اظهار داشت: با افزایش اقدامات کنترلی و نظارتی بر ناوگان اتوبوسی، بهبود وضعیت ایمنی حمل و نقل این ناوگان سرعت بیشتری می گیرد . پیشرفت و تحول در بخش حملونقل جادهای باید به طور مستمر دنبال شود و بهبود بخشیدن به وضعیت موجود یکی از اهداف اصلی ارتقاء ایمنی در بخش است که با همکاری و مشارکت مدیران شرکتهای حملونقل مسافر، قابل دستیابی است.
وی مقوله ایمنی را به عنوان اولین اصل در حملو نقل بیان کرد و افزود: در تعریف جهانی حملونقل از حملونقل ایمن، ارزان، سریع و با حفظ پایدار محیط زیست یاد میشود که کلمه ایمنی در اصل اولویت قرار دارد.
وی افزود: بستن کمربند ایمنی منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصد تلفات تصادفات جادهای در اتوبوسها میشود و تحقق این امر، نیازمند نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی است و عزمی ملی را میطلبد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه عامل مهم تصادفات را "خستگی و خواب آلودگی"، "حواس پرتی" و "عجله و شتاب" برشمرد و افزود: سلامت هموطنان امانتی بزرگ در حوزه حمل و نقل جادهای است که امیدواریم با تعامل موثر همه دست اندرکاران و شرکتهای حمل و نقل مسافری و همکاری واقعبینانه در این بخش و ارتقای فرهنگ عمومی، میراثی ماندگار در حوزه ایمنی حمل و نقل جادهای به نسل بعدی کشور انتقال یابد.
براساس این گزارش ، عامری مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور در این نشست ، اظهار داشت: با توجه به وسعت کشور و گستردگی شبکه راه ها ، حمل و نقل ناوگان عمومی جاده ای از مقبولیت بیشتری در میان سایر شقوق حمل و نقل برخوردار است که با تقویت سامانه های نظارتی و کاهش تصادفات جاده ای کمک شایانی به حفظ وضعیت و ارتقاء این بخش ، خواهد شد .
این گزارش حاکی است ، داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر نیز طی سخنانی ، بر مدیریت مناسب بر بخش حمل و نقل مسافر اتوبوسی از سوی شرکتهای حملونقل تاکید کرد و افزود: ترویج و توسعه حملونقل عمومی، علاوه بر افزایش درآمد برای شرکتهای حملونقل، موجب ارتقاء بهرهوری در بخش و کاهش آلودگی های زیست محیطی می گردد.
وی همچنین به مزایای کنترل مانتیورینگ سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس جاد ه ای با استفاده از سامانه سپهتن اشاره کرد و به مدیران شرکتهای حمل و نقل نسبت به اجرای دقیق سامانه مذکور ، تاکید کرد .
حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ، با بیان اینکه تمام شرکتها و متصدیان حمل و نقل مسافر اتوبوسی ملزم به راه اندازی و اجرای سامانه سپهتن می باشند، افزود: با تاکیدات معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اقدامات کنترلی و نظارتی و استفاده بهینه از امکانات مانیتورینگ ناوگان با استفاده از سامانه سپهتن ، می بایست مورد توجه بیشتر قرار گیرد و از تصادفات و تخلفات احتمالی رانندگان پیشگیری شود.
گفتنی است در ادامه این نشست نحوه استفاده از سامانه سپهتن از سوی شرکت مجری طرح آموزش داده شد و به سوالات مدیران شرکتها در خصوص این سامانه پاسخ های لازم ارائه گردید.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.