| کد خبر: 197332 |

ایمن‌سازی 33 مدرسه در حاشیه راه های ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۳ باب از مدارس حاشیه راه های استان (برون شهری و روستایی) در طرح ایمن سازی راه ها طی سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۳ باب از مدارس حاشیه راه های استان (برون شهری و روستایی) در طرح ایمن سازی راه ها طی سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نوراله دلخواه افزود: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه ای دارد.

وی اجرای این طرح را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و پلیس راه استان بیان کرد و افزود: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، این تعداد مدارس در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام دلخواه، هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و یادآور شد: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده ، فاصله مدرسه از جاده ، تعداد دانش آموزان و میزان تردد های عرضی از جاده تعیین می شود.

دلخواه به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای موفقیت آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه های استان طی سال های گذشته ، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده های مختلف سنی دانش آموزان به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می تواند از تصادفات جاده ای جلوگیری کند، افزود: سالانه بیش از پنج میلیارد ریال برای طرح ایمن سازی و آموزشی مدارس حاشیه راه ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه می شود.

استان ایلام دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.