| کد خبر: 196034 |

فعالیت 8 هزار اتوبوس در همدان همزمان با اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت هشت هزار اتوبوس با ظرفیت جابه‌جایی 30 نفر در هر سفر در ایام اربعین خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت هشت هزار اتوبوس با ظرفیت جابه‌جایی 30 نفر در هر سفر در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مصطفی پناهنده در سومین نشست کمیته حمل و نقل سوخت ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی استان‌های همدان، کرمانشاه و اندیمشک به مرز، این مناطق به عنوان استان‌های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده‌اند.

وی در ادامه گفت: مقرر شده زائران مقاصد خراسان رضوی و شمالی، قم، گلستان و مازندران از همدان به مقصد خود منتقل شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: در این ایام،  باید آمادگی پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین را داشته باشیم و تمام امکانات برای زائران مهیا شود.

وی افزود: ناوگانی که از این استان‌ها برای رساندن زائران به همدان خواهند آمد تنها باید مسافران شهر خود را منتقل کرده و صورت وضعیت آنها از قبل تعیین شده است.

پناهنده تصریح کرد: در صورتی که مسافران به عللی مجبور شوند و یا تمایل به ماندن دو سه روز در همدان داشته باشند باید آمادگی اسکان و پذیرایی پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه همه در هر موقعیت حقیقی و حقوقی که هستیم باید به عنوان خادمان امام حسین(ع) در این زمینه فعال باشیم ادامه داد: تمام زمانی که زائران به عنوان میهمان در شهر ما هستند باید کارها به نحو مطلوبی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: طی برآورد انجام شده پیش‌بینی می‌شود با توجه به حذف روادید حدود 3 تا 5 میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی یادآور شد: با توجه به وجود 8 هزار اتوبوس که هر یک ظرفیت جابه‌جایی 30 نفر در هر سفر را دارند اگر همه ناوگان فعال باشند حدود 240 هزار نفر را جابجا خواهند کرد.

پناهنده با بیان اینکه باید تعداد کافی اتوبوس برای انتقال از مرز به استان و از استان به مناطق تعیین شده داشته باشیم اظهار کرد: شناسایی محل برای تجمع اتوبوس‌ها و مشخص کردن محل پیاده شدن مسافران از مرزها باید لحاظ شود.

وی در ادامه گفت: موظف هستیم ضمن نظارت دقیق، بیشترین توان شرکت‌های حمل و نقل مسافربری را نسبت به این موضوع معطوف کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: در ایام اربعین احتمالاً تمام سرویس‌ها برای انتقال زائران استفاده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید برنامه‌ریزی کنند در ایام اربعین از سفرهای غیرضروری بپرهیزند چراکه تمام قوای ناوگان مسافربری به زائران اختصاص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.