| کد خبر: 195514 |

سطح جاده‌های استان مرکزی با لایه حفاظت آسفالت پوشانده شد

عملیات اجرایی لایه حفاظتی فوگ سیل برای نخستین بار در استان مرکزی و در سطح ۲۰۰ کیلومتر باند راه به عرض هفت متر از جاده‌های استان مرکزی انجام گرفته است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سطح جاده‌های این استان با لایه حفاظتی فوگ سیل (اندود آب‌بندی بدون مصالح سنگی) پوشانده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا اختری افزود: عملیات اجرایی لایه حفاظتی فوگ سیل برای نخستین بار در استان مرکزی و در سطح ۲۰۰ کیلومتر باند راه به عرض هفت متر از جاده‌های استان مرکزی  انجام گرفته است.

وی ادامه داد: این عملیات با هدف افزایش عمر آسفالت در جاده‌های پاکل – سرسختی شهرستان شازند، ساوه – تهران، دلیجان–سلفچگان، اراک–سلفچگان، ساوه–همدان، اراک–توره–پل‌سفید، اراک–فرمهین–تفرش و اراک–خمین در حال انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اجرای عملیات حفاظتی فوگ سیل در جاده‌های استان از سرعت مناسبی برخوردار است و درصورت فراهم بودن شرایط آب و هوایی و ترافیک جاده‌ای امکان اجرای روزانه این طرح در ۱۵ کیلومتر از جاده‌های استان وجود دارد.

اختری خاطرنشان کرد: نگهداری و مدیریت جاده‌ها از جمله مهم‌ترین و بنیادی‌ترین اصول زیربنایی کشور است و بهره‌گیری از لایه‌های حفاظتی از جمله فوگ‌سیل کاهش هزینه‌ها و مدیریت زمان را در ترمیم جاده‌ها به‌همراه دارد.

وی، اجرای عملیات حفاظت فوگ‌سیل را از جمله شیوه‌های ارزان‌قیمت و سریع برای مراقبت با فرسودگی جاده‌ها عنوان کرد و افزود ادامه داد: اجرای این طرح افرایش طول عمر و احیای آسفالت جاده‌ها را  موجب شده و از پیری زودرس این زیرساخت جلوگیری می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اندود فوگ سیل مرمت شن‌زدگی جاده‌ها را به همراه دارد و با اجرای این طرح ترک‌های ریز رویه آسفالت  پر شود.

اختری خاطرنشان کرد: اجرای طرح حفاظتی فوگ سیل در جاده‌ها به‌عنوان عایق رطوبتی آب‌بند عمل کرده و از نفوذ آب ناشی از بارندگی به لایه‌های زیرین جلوگیری می‌کند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.