| کد خبر: 195450 |

طی برگزاری نشست آموزشی دفتر حقوقی تشریح شد:

◄ بررسی ماهیت و چگونگی مسئولیت حقوقی وکیفری متصدیان راه

​نشست آموزشی دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص بررسی ماهیت و چگونگی مسئولیت حقوقی و کیفری متصدیان راه در تصادفات رانندگی ،ناشی از نقص راه در محل مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان به مدت دو روز برگزار شد.

تین نیوز

​نشست آموزشی دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص بررسی ماهیت و چگونگی مسئولیت حقوقی و کیفری متصدیان راه در تصادفات رانندگی، ناشی از نقص راه در محل مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان به مدت دو روز برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عباسعلی بنی‌اسدی مدیر کل دفتر حقوقی این سازمان در مراسم آغاز این دوره آموزشی محورهای این دوره آموزشی را بررسی وظایف و مسئولیت‌های حقوقی سازمان در زمینه مسائل راه و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد.

وی با اشاره به اختصاصی بودن مقررات در بخش حمل و نقل گفت: ضرورت دارد کارشناسان سازمان در مباحث حمل و نقلی نسبت به قوانین حمل و نقل اشراف کامل داشته باشند.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان با اشاره به اهمیت و حساسیت بخش حمل و نقل افزود: به دلیل این‌که بحث حمل و نقل جزء معدود بخش های خصوصی است که به جای اتحادیه، وظیفه نظارت بر عملکرد فعالان در این بخش، برعهده دولت و حاکمیت است که  از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

بنی‌اسدی در مورد قوانین مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل افزود: لازم است کارشناسان حقوقی دوره‌های آموزشی را در مقاطع مختلف در طول سال برای به‌روز رسانی مباحث حقوقی و اشراف کامل نسبت به رسیدگی به پرونده‌های حقوقی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش پرونده‌های مربوط مسئولیت ناشی از نقص راه در تصادفات جاده‌ای، با توجه به مسئولیت هر یک از استان‌ها به‌منظور پیگیری و دفاع از حقوق سازمان در این پرونده‌های مربوط به حوزه فعالیت باید دقت فراوانی داشته باشند. 

وی با اشاره به انتقال بخش راه روستایی به سازمان گفت: با این تغییرات، گام بعدی باید اصلاح قانون تاسیس سازمان باشد، چرا که در زمینه تملک راه‌های روستایی با دعاوی و چالش‌هایی روبه‌رو خواهیم بود.

بنی‌اسدی در بخش حریم راه‌ها با اشاره به لزوم حفظ حریم راه‌ها گفت: برای این‌که حریم راه‌ها را حفظ و نگهداری کنیم نیاز به ضمانت اجرای قانونی محکم‌تر داریم که به پشتوانه این ضمانت اجرا از حقوق دولت در راه‌ها دفاع نماییم.

گفتنی است در این دوره آموزشی محسن  ایزانلو از اساتید برجسته دانشگاه تهران مباحث مربوط به دعاوی و ماهیت و چگونگی مسئولیت حقوقی و کیفری متصدیان راه را برای کارشناسان دفتر حقوقی که از سراسر کشور در مرکز آموزش شهید تفویضی گرد هم آمده بودند تبیین کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.