| کد خبر: 193225 |

تدبیری برای کاهش تصادفات جاده‌ای

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با تدابیر پیشگیرانه خود کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در این منطقه را رقم زده است.

تین نیوز

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با تدابیر پیشگیرانه خود کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در این منطقه را رقم زده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هفت شهرستان جنوبی استان کرمان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل همواره جزو مناطق پر تصادف بوده که با تدبیر دولتمردان تدبیر و امید زمینه استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان فراهم و با استقرار این اداره کل خدمات زیادی به جمعیت یک میلیون نفری این دیار ارئه شده است.

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جنوب کرمان

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرما ن از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در این منطقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر حوادث رانندگی در جنوب استان کرمان ۶۱ نفر در ۵۰ فقره تصادف جان خود را از دست داده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

مجتبی محمودی افزود: همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با وجود هزینه‌های سنگین نگهداری و ایمن‌سازی محورها با تمام تلاش و توان برای ایجاد ایمنی در محورهای ارتباطی این منطقه و کاهش حوادث رانندگی تلاش می‌کنند.

بیش‌ترین تصادف منجر به فوت در جیرفت و کم‌ترین آن در فاریاب

فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب استان کرمان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش‌ترین تصادف منجر به فوت در جیرفت و کم‌ترین آن در حوزه شهرستان فاریاب ثبت شده است.

سرهنگ دادمولا آبکار افزود: بیش‌ترین عواملی که منجر به تصادف در جاده‌ها می‌شود نبود سرعت مطمئنه و رعایت نکردن فاصله طولی مناسب است و اگر این موارد توسط رانندگان رعایت شود آمار تصادفات پایین می‌آید.

وی اظهار داشت: کاهش حوادث رانندگی در جاده‌های اصلی و فرعی منطقه جنوب کرمان در گرو رعایت کامل مقررات توسط رانندگان است.

سرهنگ آبکار به مسافران توصیه کرد که با احترام و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمنی و سلامت سفر خود را تضمین کنند.

لزوم تعریض محور کهنوج - قلعه گنج

فرماندار قلعه گنج هم تسریع در عملیات تعریض محور کهنوج _ قلعه گنج را خواستار شد و گفت: وصل شدن محور رمشک به فنوج در استان سیستان و بلوچستان و قلعه گنج به جاسک در استان هرمزگان از مهمترین طرح هایی است که در صورت تسریع در روند تکمیل شدن آن‌ها شاهد توسعه بیش‌تر قلعه گنج و کاهش تصادفات منجر به فوت در این شهرستان خواهیم‌بود.

عطا ناوکی شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع این نقاط با روشنایی نقطه‌ای، نصب چراغ‌های هشداردهنده، اصلاح قوس‌ها و تعریض نقاط باقی مانده در محور قلعه گنج -کهنوج، نصب دوربین های ثبت تخلف و کنترل سرعت در محورهای قلعه گنج - کهنوج و قلعه گنج – رمشک راخواستار شد.

قطعه سوم پروژه دو بانده کردن محور دلفارد - جیرفت در انتظار مجوز

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز با اشاره به این‌که قطعه سوم پروژه دو بانده کردن محور دلفارد - جیرفت در انتظار مجوز است به ایرنا گفت: ۱۱ کیلومتر از جاده این مسیر را کار کرده‌ایم ولی امروز وضعیت اقتصادی بدی را تجربه می‌کنیم، با این حال پیمانکار آماده و کارخانه آسفالت هم در حال نصب است تا این پروژه ادامه پیدا کند، البته قطعه سوم هم در دست مطالعه است که امیدواریم زودتر مجوز آن را بگیریم.

محمد ساردویی افزود: سرعت غیرمجاز در مسیر دلفارد، متاسفانه باعث اتفاقات ناگوار زیادی شده است در حالی که تابلوهای زیادی نصب شده که محدودیت سرعت را ذکر کرده و جاده بر اساس همین سرعت حداکثر در روز ۹۰ و در شب ۸۰ کیلومتر طراحی شده است اما متاسفانه توجهی به این نکات نمی‌شود.

باریک بودن جاده‌ها، تخطی از سرعت مطمئنه و توجه نکردن به جلو از بیش‌ترین عوامل بروز تصادف در محورهای مواصلاتی جنوب کرمان است.

طی یک سال گذشته ایمن سازی ۱۵۸ کیلومتر از نقاط حادثه خیز هفت شهرستان جنوبی استان کرمان انجام شده است.

بنا به گفته علی تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، باید برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب تردد، حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.