| کد خبر: 188537 |

◄ فراهم ساختن بستر فعالیت هدفمند در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان قزوین

جلسه شورای حمل و نقل استان قزوین، با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معاون حمل و نقل، روسای ادارات حقوقی، ایمنی و ترافیک، حمل و نقل کالا و مسافر و روسای ادارت شهرستانهای تابعه، به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مرتبط با بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر دراستان تشکیل شد.

تین نیوز

جلسه شورای حمل و نقل استان قزوین، با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معاون حمل و نقل، روسای ادارات حقوقی، ایمنی و ترافیک، حمل و نقل کالا و مسافر و روسای ادارت شهرستانهای تابعه، به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مرتبط با بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر دراستان تشکیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، افشین پیرنون در اولین جلسه شورای حمل و نقل استان در سال جاری اظهار داشت : یکی از بخش های بزرگ اقتصادی استان بخش حمل و نقل عمومی جاده ای است، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری گردیده این اداره کل با هدف فراهم ساختن بستری مناسب و هدفمند در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان تمامی سعی و تلاش خود را معطوف به شفاف سازی و اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای و جلوگیری از تضییع حقوق فعالان این عرصه نموده است.

 وی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل کالای استان قزوین تعداد 84 شرکت حمل و نقل داخلی و 2 شرکت حمل و نقل بین المللی و بالغ بر 12230 نفر راننده و 9768 کامیون باری دراستان قزوین فعالیت دارند، همچنین در بخش حمل و نقل مسافربری تعداد 43 شرکت حمل و نقلی و بالغ بر 2544 نفر راننده مشغول فعالیت هستند.

پیرنون در ادامه افزود : طی 12 ماهه سال گذشته بالغ بر 9 میلیون 236 هزار تن کالا توسط ناوگان ناوگان باری استان جابجا شده که این میزان افزایش 8.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 1396 نشان می دهد.

میزان جابه جایی مسافر در سال 97 هم برابر 2 میلیون و 867 هزار نفر بوده که این میزان افزایش 1.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه درسال 1396 نشان می دهد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان داشت : این اداره کل در راستای تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده در این حوزه طی سال گذشته با اعمال نظارت های مستمر محسوس و نامحسوس بر عملکرد شرکت ها و رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای بیش از تعداد 8000 ناوگان حمل و نقل عمومی در محورهای مواصلاتی استان را کنترل نموده و تخلفات تعداد 65 شرکت حمل و نقل کالا طی برگزاری 8 جلسه کمیسیون ماده 12 در این اداره کل رسیدگی و احکام مربوطه صادرشد که از این تعداد برای 7 شرکت حمل و نقل کالا تعطیلی و لغو یک ماهه پروانه فعالیت و مابقی جریمه نقدی و تذکر کتبی صادر و اجراء شد.

 همچنین در بخش مسافربری تخلفات تعداد 11 شرکت حمل و نقل مسافربری طی برگزاری 3 جلسه رسیدگی و احکام مربوطه صادر شد که از این تعداد برای یک شرکت حمل و نقل مسافربری تعطیلی و لغو یک ماهه پروانه فعالیت و مابقی جریمه نقدی و تذکر کتبی صادر و اجراء شد.

پیرنون با اشاره به اجرای طرح رایگان بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل و نقل کالا و اعطای 900 میلیارد ریال خدمات بهداشتی و درمانی به این قشر از اول مرداد ماه 97 تا کنون افزود : تعیین و اجرای نرخ حمل و نقل جاده‌ای کالا براساس تن کیلومتر بعنوان اولین استان اجراء کننده در کشور، توزیع بیش از 30 هزار حلقه لاستیک توسط کمیته توزیع لاستیک مستقر در پایانه کالای قزوین بر اساس اولویت پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، بررسی و نظارت بر فرآیند ترخیص کالا و ترخیص از گمرک از زمان ورود وسیله حمل به گمرک تا زمان اظهار کالا توسط صاحب آن، بررسی و نظارت بر فرآیند فعالیت شرکت ها و رانندگان حمل و نقل جاده ای در پایانه کالای قزوین و شهرستانها ، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر و ... از دیگر اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در خاتمه افزود: رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل کالای جاده‌ای می توانند، هر گونه انتقاد ، شکایت و دیدگاه خود را در حوزه حمل و نقل جاده‌ای شامل دریافت کمیسیون اضافی، وضعیت خدمات رسانی در شبکه جاده ای، وضعیت عملکردی شرکت‌های حمل و نقل و دیگر نکات مورد نظر را از طریق سامانه تلفن پاسخگوی ۱۴۱ (داخلی ۵) ، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱، پایگاه اطلاع رسانی www.141.ir و یا صندوق پستی ۳۷۷۳-۱۴۱۵۵ به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انعکاس دهند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.