| کد خبر: 187400 |

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران :

◄ نقش کلیدی علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها

علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها نقش کلیدی دارند.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد: علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها نقش موثر و کلیدی دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، عباسعلی نجفی با بیان این مطلب افزود : علائم از نظر استقرار و جانمایی بر دو نوع افقی (‌ از قبیل چشم گربه ای ، خط کشی ، هاشورها و ... ) و عمودی ( از قبیل تابلوهای اطلاعاتی ، اخباری ، انتظامی و .... ) بوده که به عنوان زبان گویای جاده ها محسوب می شوند.

وی با اعلام نقش علائم در ایمنی محورها تاکید کرد: از آن‌جا که تهیه علائم از محل اعتبارات ملی بوده ، بنابراین حفظ و صیانت از آنان موجب حفظ سرمایه ملی محسوب که همانا یکی از وظایف ذاتی همه آحاد ملت بوده و همین‌طور سبب ایجاد انگیزه و تلاش بیش‌تر راهداران در نگهداری از راه‌ها می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن برشمردن اقدامات وسیع این اداره‌کل در زمینه ایمنی محورهای استان تصریح کرد: در سال جاری تا به امروز 260 کیلومتر خط کشی سرد ترافیکی و نصب 1700 عدد مسیرنما ارتجاعی و همچنین نصب 5700 عدد تابلو هدایت مسیر بر روی حفاظ ها و دیواره ها و نصب 37 عدد چراغ پلیس مجازی در نقاط دارای تصادف حوزه استحفاظی و نگهداری روشنایی راه و تونل بطول 380 کیلومتر انجام پذیرفت.

وی در ادامه از شروع عملیات اجرای روشنایی نقطه ای در محور کیاسر (شکتا) ، شروع عملیات اجرای روشنایی طولی در محور ساری فرح آباد (آکند) بطول یک کیلومتر و همچنین تعمیر و بازسازی گاردریل بطول 4 کیلومتر نیز خبر داد.

مازندران 10400 کیلومتر راه ارتباطی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.