| کد خبر: 187268 |

◄ برنامه ریزی برای آموزش 16 هزار موتور سوار در محدوده 8 شهرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از برنامه ریزی برای آموزش 16 هزار موتور سوار در محدوده 8 شهرستان شناسایی شده با تلفات بالای موتور سوار خبر داد. تا کنون 7 هزار نفر آموزش دیده اند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از برنامه ریزی برای آموزش 16 هزار موتور سوار در محدوده 8 شهرستان شناسایی شده با تلفات بالای موتور سوار خبر داد. تا کنون 7 هزار نفر آموزش دیده اند. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان این که موتور سواران 22 درصد از تلفات استان را به خود اختصاص داده اند، از پیش بینی و برنامه ریزی برای آموزش 16 هزار موتور سوار در محورهای پر تلفات استان خبر داد.

سیاهپور از آموزش 7 هزار موتور سوار تا کنون در محدوده شهرستان‌های فسا داراب، سروستان شیراز، کازرون نورآباد و جهرم،فیروزآباد و قیر، کازرون و فراشبند، مرودشت و سعادت شهر خبر داد و گفت: به منظور تشویق موتور سواران به شرکت در کلاس‌های آموزشی 1000 کلاه ایمنی بین آنان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موتور سوران سهم بالایی را در تلفات استان فارس به خود اختصاص می دهند، اذعان کرد: آموزش این گروه نقش پررنگی در کاهش تلفات این بخش و تلفات استان دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین از شناسایی محورهایی که 80 درصد از تلفات و تصادفات فوتی برون شهری را پوشش میدهد و بررسی و تجزیه و تحلیل آمار این محورها خبر داد و گفت: بر اساس نتایج این بررسی ها و بازدیدهای میدانی راهبردهایی برای ایمن سازی محورهای پر تلفات ارائه شده است. شناسایی این محورها بر اساس 4 معیار تعداد تلفات، تعداد تصادفات فوتی، تعداد تصادفات فوتی به طول محور و تعداد تصادفات به طول محور صورت گرفته است. 

سیاهپور با اشاره تحلیل اطلاعات تلفات جاده ای استان فارس در سالهای 96 و97 شامل محورهای پرتلفات، نوع وسیله نقیله، نوع تصادفات فوتی و ...، گفت: همچنین با تحلیل کلان تلفات استان و با استفاده از تجارب جهانی راهبردهایی کلان نگر نیز برای کاهش تلفات استان ارائه شده است. مراکز معاینه فنی و نظارت بر آن از مولفه های ایمنی حمل و نقل است که تاثیر آن در کاهش حوادث و تلفات بر کسی پوشیده نیست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل فارس در این راستا رتبه اول فارس در دارا بودن مراکز معاینه فنی سنگین خبر داد و گفت: فارس دارای 14 مرکز معاینه فنی سنگین که همگی مجهز به دوربین پلاک خوان هستند. 

سیاهپور با بیان اینکه 10 درصد از تلفات جاده ای را عابرین پیاده تشکیل میدهند، از شناسایی 101 نقطه در استان در سال 97 به منظظور نصب پل عابر پیاده را بخشی از برنامه های راه و شهرسازی فارس برای ایمن سازی فیزیکی عابرین پیاده نام برد. 

وی تجهیز محورهای فارس به سامانه های هوشمند ثبت تخلف، توزین حین حرکت، تردد شمار، تابلوهای پیام متغیر سرعت، ترافیک نما و دوربین های نظارتی و استفاده از اطلاعات این سامانه-های در ایام خاص مانند تعطیلات به منظور به حداقل رساندن تلفات را تلاشی در جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل در محورهای فارس دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس آمار داد: متوسط سرعت در کلیه محورهای فارس 84 کیلومتر است و در سال 97، 829 هزار و806 تخلف از محورهای فارس به پلیس ارسال شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.