| کد خبر: 185012 |

ممنوعیت تردد در مسیر زنجان- تهم- چورزق

مسافران از مسیر زنجان- تهم- چورزق تردد نکنند.

تین نیوز

سرپرست فرمانداری شهرستان طارم گفت: به رغم باز بودن مسیر زنجان- تهم- چورزق، با توجه به حجم ترافیک سنگین در روز 13 فروردین و احتمال ریزش کوه به دلیل بارش های اخیر، مسافران تا حد امکان ضمن خودداری از تردد در این مسیر، در صورت تردد نیز به هیچ وجه توقف نداشته باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، ستار صفری در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم با تقدیر از عملکرد مثبت و قابل قبول اعضای این شورا در پی بارش های پرفشار اخیر، آمادگی کامل اعضای شورا تا پایان تعطیلات نوروزی را ضروری برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به پشت سر گذاشتن مرحله اول بارشهای قابل توجه، در حال حاضر طبق گفته کارشناسان هواشناسی مرحله دوم سامانه بارشی پرفشار به استان وارد شده است و با توجه به اینکه این سامانه بارشی تا بعد از ظهر 12 فروردین در زنجان و طارم فعالیت خواهد داشت، ضروری است تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران طارم در شهرستان حضور داشته و در دسترس باشند.

وی از آمادگی کامل تجهیزات و ماشین آلات امداد و نجات بین جاده ای در طارم خبر داد و عنوان کرد: برای تسهیل در تردد مسافران بویژه در محور زنجان- تهم- چورزق تمامی ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در آماده باش کامل هستند و پلیس راهور و 2 دستگاه آمبولانس فوریت های پزشکی در کنار امکانات پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر شهرستان طارم بخصوص برای روز 13 فرودین به علت احتمال ترافیک سنگین، مستقر شده اند.

صفری اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط اعضای این شورا در سطح شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نصب بنرهای هشدار دهنده در سطح شهرستان، ارسال پیامک های هشدار از سوی ستاد مدیریت بحران، بازدید اعضای شورا از مسیر رودخانه ها، مسیلها و همچنین دهانه رودها، لایروبی و رسوب زدایی برخی رودهای کوچک در بعضی از روستاها از جمله اقداماتی بوده که شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم جهت پیشگیری از وقوع سیلاب در سطح شهرستان انجام داده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم شهر آب بر را یکی از نقاط حادثه خیز در مواقع بارش های پرفشار عنوان کرد و گفت: ضروری است شهرداری آب بر، بازدیدها و پایش های مستمر از کانالها داخل شهر و همچنین مسیل های حدفاصل کوه های شمالی شهر تا داخل شهر را انجام دهند و در صورت تجمع پسماند در داخل آنها به پاکسازی آنها اقدام کنند تا در صورت جاری شدن سیلاب مسیر مسدود نباشد.

این مسئول همچنین تاکید کرد: با توجه به احتمال تکمیل ظرفیت سد کوثر به عنوان مخزن اصلی آب شرب مرکز شهرستان و احتمال آسیب به این سد بر اثر سر ریز شدن آب، نظارتها و پایش ها توسط نیروهای آب و فاضلاب شهری بر حجم آب ذخیره شده و همچنین مسیر انتقال آب تا مخزن شهر آب بر انجام گیرد تا در صورت پرشدن ظرفیت سد اقدامات کنترلی و پیشگیرانه صورت پذیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان طارم از پر شدن کامل ظرفیت 1.2 میلیون مترمکعب سد میرزاخانلو1 در شهرستان طارم خبر داد و اظهار داشت: برای جلوگیری از سرریز شدن آب و همچنین آسیب احتمالی به روستای میرزاخانلو و زمینهای کشاورزی و باغات پایین دست، کانال آب ورودی این سد در محل رودخانه شیرین سو توسط نیروهای اداره امور منابع آب کاملا مسدود شده است و در صورت افزایش مقدار آب این سد به علت بارش ها در طول مسیر دریچه تحتانی این سد نیز برای کنترل نهایی بازگشایی خواهد شد. صفری نگرانی اصلی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم را طغیان رودخانه قزل اوزن و آسیب به تاسیسات و زمینهای کشاورزی و باغات حاشیه این رودخانه برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به پایش مستمر میزان آب ورودی و خروجی رودخانه قزل اوزن، این مقدار آب باعث طغیان این رودخانه نخواهد شد و در صورت افزایش بارشها و بالا رفتن میزان آب ورودی قزل اوزن تمهیدات لازم در جهت ایمن سازی زمینهای کشاورزی روستاهای پرخطر توسط اداره امور منابع آب صورت گرفته است و فقط زمین های کشاورزی تصرف شده در حاشیه رودخانه قزل اوزن در معرض آسیب سیل قرار دارند.

صفری وضعیت کنونی رودخانه قزل اوزن را بهترین زمان برای رفع تصرف زمینهای تصرف شده برشمرد و افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از اتفاقات و حوادث احتمالی در سالهای آینده ، بهترین زمان برای رفع تصرف زمینهای حاشیه قزل اوزن است و باید اداره امور منابع آب با هماهنگی دادستان شهرستان طارم پیگیر این موضوع باشد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم اظهار داشت: بازدیدهای لازم از طرح های آبخیزداری از روستاهای در معرض خطر سیل همانند ولیدر، صومعه بر، انارستان و هارون آباد توسط دستگاه اجرایی متولی صورت گرفته و در حال حاضر این طرح ها می تواند مانع ورود سیلاب با حجم پایین سیلاب تولیدی به روستاهای فوق شود.

وی ضمن تاکید بر آماده به کار بودن دستگاههای بی سیم در خودروها و اداره ها خاطرنشان کرد: با توجه به عبور کابل فیبرنوری در مسیر زنجان- تهم- چورزق و همچنین برخی روستاهای در معرض سیل و احتمال قطعی این کابل بر اثر بازگشایی مسیرهای سیل زده، لازم است دستگاه های بی سیم اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم کارآیی لازم را داشته باشد.

شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.