| کد خبر: 183111 |

گردنه چری و شاه منصوری کوهرنگ بازگشایی شد

در پی بارش سنگین برف با تلاش شبانه روزی راهداران گردنه های چری و شاه منصوری و سایر محورهای اصلی و فرعی استان بازگشایی شده است

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش سنگین برف با تلاش شبانه روزی راهداران گردنه های چری و شاه منصوری و سایر محورهای اصلی و فرعی استان بازگشایی شده است.

به گزارش  تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، احمد جمشیدی افزود: طی یک عملیات 12 ساعته گردنه چری از برف و ریزش بهمن پاکسازی شد و همین اینک تردد در این محور در جریان است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل راهداری زمستانی در مواقع بحرانی و بارش برف ، اولویت نخست پاکسازی و برف روبی جاده ها با راه های شریانی، سپس با راه های فرعی و در نهایت راه های روستایی است.

جمشیدی تصریح کرد: تمامی محورهای اصلی و فرعی استان باز است و مشکلی در خصوص تردد در این محورها وجود ندارد و بیش از 80 درصد راه های روستایی شهرستان کوهرنگ نیز بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام 6 هزار و 284 کیلومتر عملیات برف روبی در محورهای استان طی 48 ساعت گذشته، افزود: همچنین در همین مدت 2 هزار و 15 تن عملیات نمک پاشی و 160 مقطع ریزش برداری انجام گرفته است.

جمشیدی با اشاره به امدادرسانی راهداران به 301 خودروی گرفتار در برف در سطح استان، خاطرنشان کرد: همچنین 35 نفر در محورهای برف گیر در راهدارخانه های استان اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 3 هزار و 732 کیلومتر راه است که از این میزان 259 کیلومتر بزرگراه، 761 کیلومتر راه اصلی، 291 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 369 کیلومتر راه روستایی است.

بارش برف در دو روز اخیر در برخی از گردنه های چهارمحال و بختیاری بین 3 تا 4 متر گزارش شده بود.

شاه منصوری و چری دو گردنه چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان در شهرستان کوهرنگ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.