| کد خبر: 180439 |

جدیدترین آمار ترازیتی سازمان راهداری منتشر شد؛

◄ بازرگان، میلک و دوغارون پرترددترین مرزهای جاده‌ای

عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینهٔ صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با 26‌درصد در رده نخست و پس‌ از آن مرزهای میلک با 14 درصد و دوغارون با 10درصد قرار دارند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا 66 درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 48 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز طبق آمار سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، طی 9 ماهه سال 97، درمجموع یک‌میلیون و 336 هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد و 5 میلیون و 537 هزار تن کالا از مرزهای کشور صادرشده است که نسبت به مدت مشابه در سال 96 میزان واردات از مرزهای جاده‌ای 14‌درصد کاهش و میزان صادرات 11‌درصد افزایش داشته است.

حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر گفته است: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 58 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینهٔ واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس‌از آن مرزهای خسروی و میرجاوه  با 8درصد و  9 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینهٔ صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با 26 درصد در رده نخست و پس‌ از آن مرزهای میلک با 14 درصد و دوغارون با 10 درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا 66 درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 48‌درصد بوده است.

وی با اشاره به این‌که طی مدت مذکور، 408 هزار نفر مسافر توسط 54 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس 21 درصد، مینی‌بوس 14‌درصد و سواری 65 درصد است.

هم‌چنین تعداد 404 هزار نفر توسط 54 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 26‌درصد، مینی‌بوس 11‌درصد و سواری 63‌درصد بوده است. 

متولی درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیش‌ترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 32‌درصد و سرو با 22‌درصد و بیش‌ترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون 31 درصد و سرو با 20 درصد بوده است. 

از مجموع مسافران وارد شده به کشور 204 هزار نفر مسافر خارجی و 204 هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور 158 هزار نفر مسافر خارجی و  246 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.