| کد خبر: 179306 |

◄ دادستانی به موضوع کامیونداران وارد نشده است/توزیع 300 هزار حلقه لاستیک تا بایان سال

توزیع لاستیک اندک بوده است؛ چرا که نیاز ماهانه ١٣٠ هزار حلقه لاستیک است اما در ماه‌های گذشته کاستی‌هایی داشتیم و با وزارت صمت در حال رایزنی هستیم.

تین نیوز

 عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته در مصلی تهران برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت راه‌ها و حمل‌ونقل زمینی پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا، با بیان اینکه 90 درصد حمل بار و مسافر به دوش جاده است گفت: به همین دلیل رانندگان نقش مهمی در اقتصاد حمل‌ونقل دارند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال اعتصاب دوباره رانندگان گفت: طی چند ماه گذشته  در راستای شفاف‌سازی خواسته‌های رانندگان کارگروهی تشکیل شد که در آن سعی کردیم مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: قبلاً روابط بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی مناسب نبود و رانندگان از اخذ حق کمیسیون اضافه شکایت داشتند؛ در همین راستا 22 هزار شکایت از طریق سامانه  142به ما منتقل شد که خروجی آن پلمپ بیش از هزار شرکت حمل‌ونقلی بود که نشان‌دهنده صداقت ما در برخود با قانون‌شکنان  و حمایت از رانندگان بود.

وی ادامه داد: ٨٩درصد شکایت‌ها رسیدکی شده است و مابقی در دست بررسی است.

او به بازدید سرزده از پایانه‌های حمل بار اشاره کرد و ادامه داد: رانند گان عزیز نباید فکر کنند که ما آنها را فراموش کرده‌ایم.

او هم چنین خبر داد که حدود پرداخت معوقات بیمه رانندگان به 48 میلیارد ریال رسیده است  و ادامه داد: 750 هزار راننده تحت بیمه تکمیلی هستند.

حسن‌نیا هم چنین در خصوص وضعیت توزیع لاستیک گفت: 10هزار حلقه لاستیک در حال توزیع بین کامیونداران است و در حال رایزنی با وزارت صمت هستیم تا بتوانیم کمبود لاستیک در بازار را جبران کنیم.

او در خصوص سوالی درباره ورود دادستانی به موضوع کامیونداران نیز گفت: این موضوع را رد می‌کنم؛ ما اقداماتی در جهت بهبود ناوگان حمل‌ونقل انجام دادیم و اینکه اقدامی نشده است را قبول نداریم.

وی در پاسخ به خبرنگار تین‌‌نیوز در خصوص شکایت رانندگان از پلمپ صوری شرکت‌های حمل‌ونقلی گفت: برای اینکه جریمه ها مکفی باشد از دستگاه نظارتی اختیار گرفتیم که برای برخورد جدی  آزادی عمل داشته باشیم.

او گفت: ما در یک فرایند عادی نمی‌توانستیم هیچ کدام از این کارها را انجام دهیم و بنابراین با اختیار دستگاه اجرایی توانستیم پلمپ شرکت‌های متخلف را انجام دهیم.

او هم‌چنین خبر داد که 700 مجتمع خدماتی-رفاهی در حال ساخت داریم و گفت: انتظار داریم با وام‌های  کم‌بهره و همزمان با توسعه شبکه راه‌ها سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شوند.

او در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه رانندگان از عدم وجود لاستیک در بازار شکایت دارند گفت: توزیع لاستیک اندک بوده است؛ چرا که نیاز ماهانه ١٣٠ هزار حلقه لاستیک است اما در ماه‌های گذشته کاستی‌هایی داشتیم و با وزارت صمت در حال رایزنی هستیم.

او خبر داد که ٣٠٠ هزار حلقه لاستیک تا بایان سال بین رانندگان توزیع می‌شود.

وی در خصوص جلوگیری کشورهای خارجی از تردد ناوگان کهنه ایرانی به اروپا نیز گفت: با اینکه اقداماتی برای اصلاح ترانزیت داشتیم اما از برنامه پنجم توسعه در زمینه نوسازی ناوگان عقب هستیم. 

وی افزود: در حال حاضر 400 هزار دستگاه کامیون سالانه در حوزه ترانزیت از ایران به کشورهای دیگر  سفر می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.