| کد خبر: 175419 |

◄ ​آغاز مطالعات جامع بر روی مسائل و چالش‌های اصلی حمل‌ونقل استان اصفهان

در جلسه کمیته مطالعات و آمار اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان بر انجام مطالعات در خصوص چالش‌ها و مسائل اصلی حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تاکید شد.

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، ضمن تبیین اقدامات و برنامه‌های در دستور کار کمیته در این جلسه گفت: برنامه‌ها و اقداماتی که تاکنون در قالب این کمیته انجام‌شده است، مورد استقبال مسئولان ذی‌ربط استان و سطح کشور قرارگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، محمدعلی صلواتی خواستار ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای افزایش بهره‌وری این کمیته و سرعت بخشیدن به انجام برنامه‌های در دست اقدام شد.

رئیس کمیته مطالعات و آمار اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، افزود: برای حل مشکلات و ارائه راهکارهای لازم، تکمیل آمار و تهیه پایگاه اطلاعاتی جامع سازمان در راستای انجام فرایند داده‌کاوی، تحلیل و دستیابی به سطوح دانشی، زیربنایی‌ترین و اولین اقدام اساسی و ضروری این کمیته است.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، گفت: مستندسازی و ثبت آمار توسط بخش‌های مختلف برای اخذ تصمیم‌های درست برای یک‌نهاد ضروری است.

احمد صفری در این جلسه پیشنهاد داد 10 چالش اصلی حوزه حمل‌ونقل احصا شود و این چالش توسط اساتید، دانشجویان و کارشناسان ذی‌ربط از زوایای مختلف موردبررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: درنهایت اساتید با تحلیل داده‌ها، راهکارهای علمی و عملیاتی برای حل مشکلات به این سازمان ارائه خواهند داد.

کارشناس اداره کالا اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز با آسیب‌شناسی وضعیت موجود اظهار کرد: اطلاعات به‌صورت پراکنده و بدون نظام ساختاری واحد به مرکز آمار ارجاع می‌شود که این موضوع تحلیل و تجمیع داده‌ها را زمان‌بر و در برخی مواقع غیرممکن می‌سازد.

مجتبی معین‌الدین ادامه داد: در زمان بروز بحران، ضعف‌های آماری به‌شدت خود را نمایان می‌کنند و مدیر برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای نهاد متبوع خود دچار مشکل می‌شود.

دبیر کمیته مطالعات و آمار اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در ادامه جلسه به تشریح اقدامات انجام‌شده در خصوص طراحی نرم‌افزار پایگاه داده‌های اداره‌کل و نتایج تحلیل آمارهای حوزه مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان پرداخت.

مریم تاکی به یکی از نتایج استخراج‌شده از این کار اشاره کرد و گفت: در این برنامه راه‌های استان اصفهان برمبنای رفتارهای ترافیکی رانندگان دسته‌بندی‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره انواع اطلاعات تردد می‌توان به استفاده از راهکارهای هوشمند، دانش‌های ارزشمندی در خصوص رفتار ترافیکی در محورهای مختلف استخراج کرد.

تاکی تصریح کرد: این دانش به مدیران جهت اتخاذ تصمیمات راهبردی کمک شایانی می‌کند.

در این جلسه همچنین پیشنهادات و نیازمندی‌های کارشناسان حاضر در جلسه در رابطه با موضوعات مطرح‌شده موردبحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.