| کد خبر: 175318 |

اکبری در نشست خبری:

◄ محور مهران- ایلام دو سال دیگر بزرگراه می‌شود

تلاش زیادی کردیم که محور ایلام به مهران در سال‌های قبل به بزرگراه تبدیل شود اما با وجود این‌که 40 کیلومتر باقی مانده در دست احداث است بعید می‌دانیم حتی به اربعین سال آینده برسد.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز رضا اکبری امروز در نشست خبری در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اهم اقدامات انجام‌شده در محورهای منتهی به مرزها را تشریح کرد.

 وی با توضیح این‌که ساماندهی و ایمن‌سازی راه‌های منتهی به مرزها از گذشته با کمبود اعتباراتی از سوی دولت مواجه بوده است و این پروژه‌ها اعتبارات مصوبی در دولت نداشتند، گفت: بهتر این است که برای تعریض و ساخت راه‌های منتهی به مرزها در غالب یک طرح ملی اعتبارات خاصی در نظر گرفته شود چراکه تا رسیدن به راه‌های مناسب در مناطق مذکور فاصله زیاد داریم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری در خصوص جزییات بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مرزی در استان ایلام نیز، گفت: احداث باند دوم ایلام-مهران به طول 26 کیلومتر یکی از اقدامات مهم بوده است البته کل محور 80 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن چهارخطه و مابقی در دست احداث است.

او پیش‌بینی کرد که به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی تکمیل این چهار خطه تا دو سال آینده به طول بینجامد.

وی دراین‌باره گفت: تلاش زیادی کردیم که محور ایلام به مهران در سال‌های قبل به بزرگراه تبدیل شود اما با وجود این‌که 40 کیلومتر باقی مانده در دست احداث است بعید می‌دانیم حتی به اربعین سال آینده برسد.

وی هم چنین از خط کشی و روکش اسفالت محورهای منتهی به مرز مهران به طول 71 کیلومتر خبر داد.

اکبری در خصوص اقدامات انجام شده در محورهای منتهی به مرز شلمچه و چزابه نیز گفت: احداث باند دوم محور اهواز-سوسنگرد-بستان-چزابه در مقاطع مختلف جمعا به طول 25 کیلومتر امکان سفر به عراق را از طریق این استان آسان‌تر کرده است. ضمن این‌که امسال روکش آسفالت و لکه گیری محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چزابه به طول 84 کیلومتر انجم شده است.

او از نصب دوربین‌های نظارتی تصویری در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: انجام راهداری مستمر، اصلاح نقاط پر تصادف و تعریض کمربندی بستان-چزابه و هم چنین تکمیل جاده جدید پایانه مرزی چذابه هم در سال جاری انجام شد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری خبر داد که در سال جاری ۱۲کیلومتر از محور دهلران-اندیمشک چهار خطه می‌شود و گفت: در این مسیر به حدود ۳۰ کیلومتر جداکننده و نیوجرسی نیازمندیم که پرهزینه است و به اربعین امسال نمی‌رسد.

وی افزود: در محور اهواز-سوسنگرد-چزابه ۲۵ کیلومتر راه‌سازی لازم دارد که اگر تکمیل شود کل محور بزرگراه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.