| کد خبر: 170805 |

◄ انتشار 600میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط سازمان راهداری

با موافقت شورای اقتصاد و ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی با عاملیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجاز شد برای حفظ و نگهداری راه‌های شریانی کشور، اوراق مشارکت ریالی منتشر و عرضه کند.

تین نیوز

با موافقت شورای اقتصاد و ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی  با عاملیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجاز شد برای حفظ و نگهداری راه‌های شریانی کشور،  اوراق مشارکت ریالی منتشر و عرضه کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، براساس این مصوبه، سازمان راهداری می‌تواند تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان به انتشار اوراق مشارکت صرفاً برای «ارتقای ایمنی جاده‌های کشور»، «بهبود رویه‌های راه‌ها» و «اجرای طرح‌های ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور» اقدام کند.

همچنین این شورا، سازمان راهداری را مکلف کرده تا بازپرداخت سودهای علی‌الحساب، کارمزد و سایر هزینه‌های ناشی از انتشار اوراق مشارکت را از محل منابع داخلی خود تأمین کند و باید اعتبار لازم برای هزینه‌های مذکور را در بودجه سنواتی خود منظور کند.

عوارض آزادراه‌ها بیشتر می‌شود؟

از دیگر مصوبات روز گذشته شورای اقتصاد، مکلف شدن وزارت راه و شهرسازی به ارائه پیشنهادات خود درخصوص بازنگری در نرخ عوارض آزادراهی است.

درحال‌حاضر ۳ آزادراه تهران-قم، کرج-قزوین و بخش کوچکی از آزادراه بندرعباس-سیرجان که در استان هرمزگان واقع است، آزادراه دولتی هستند که نرخ عوارض این آزادراه‌ها در شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد.

براساس قانون، عوارض  سایر آزادراه‌ها که خصوصی محسوب می‌شوند، توسط وزیر راه و شهرسازی تعیین می‌شود.

بسیاری از مردم و کارشناسان با افزایش عوارض آزادراهی مخالف هستند و این افزایش نرخ‌ها را مطابق با توسعه ایمنی، خدمات و کیفیت آزادراه‌ها نمی‌دانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.