| کد خبر: 168991 |

◄ جریمه 500 هزارتومانی شرکت‌های حمل‌و نقلی تا 3 بار تخلف/تعطیلی شرکت حمل ‌ونقلی در صورت تضییع حقوق راننده

بر این اساس در صورتی که حق کمیسیون اضافه ای از راننده گرفته شده باشد یا کرایه در مقصد به راننده پرداخت نشده باشد شرکت حمل‌ونقلی برای بار اول تا سوم بین یک تا پنج میلیون ریال جریمه خواهد شد.

تین نیوز

معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در مواردی که تضییع حقوق راننده محرز شود جریمه500هزار تومانی را اعمال خواهیم کرد و و اگر این تخلف بیش از 3 سه بار رخ دهد؛ شرکت حمل‌ونقلی را  تعطیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز نشست خبری مسوولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش از ظهر امروز با موضوع تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده برای مطالبات کامیون‌داران معترض ببرگزار شد.

بنی‌اسدی معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست خبری به تشریح چگونگی ورود سازمان به اختلافات رانندگان با شرکت‌های حمل‌ونقلی پرداخت و گفت: در فرایندهای رسیدگی به شکایات باید شاکی وجود داشته باشد ضمن اینکه لازم است ادله کافی به ما ارائه دهد اما متأسفانه رانندگان به دلیل اینکه با شرکت‌های حمل‌ونقلی در حال همکاری هستند اقدام به شکایت نمی‌کنند تا بتوانند بالاجبار با آن شرکت حمل‌ونقلی کار کنند.

وی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم که منتظر شکایت رانندگان از شرکت‌های حمل‌ونقلی نمانیم و با مکانیزمی نسبت به شناسایی شرکت‌های متخلف اقدام کردیم حالا چه فرد شاکی باشد چه نباشد و اگر مشخص شود که کمسیون اضافه‌ای دریافت شده است بدون اینکه اسیر بوروکراسی شویم با شرکت حمل‌ونقلی برخورد می‌شود.

وی توضیح داد: بر این اساس در صورتی که حق کمیسیون اضافه‌ای از راننده گرفته شده باشد یا کرایه در مقصد به راننده پرداخت نشده باشد شرکت حمل‌ونقلی برای بار اول تا سوم بین یک تا پنج میلیون ریال جریمه خواهد شد.

مدیرکل حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: در مواردی که تضییع حقوق راننده محرز شود جریمه 5 میلیون ریالی را اعمال خواهیم کرد و و اگر این تخلف بیش از 3 سه بار رخ دهد شرکت حمل‌ونقلی را  تعطیل خواهیم کرد.

بنی‌اسدی گفت: موضوع مهم این است که کمیسیون ویژه اختیار صدور حکم را دارد و در پیچ‌وخم بوروکراسی‌های اداری برای اجرای حکم قرار نمی‌گیریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.