| کد خبر: 168660 |

◄ بهسازی محورهای روستایی قم با ۲۱ میلیارد ریال هزینه

رئیس اداره نگهداری راه‌ها اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از تکمیل طرح بهسازی ۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره نگهداری راه‌ها اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، گفت: در قالب اجرای دو طرح عمرانی، جمعا بااعتباری بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال، ۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم بهسازی شد.

به گزارش تین‌نیوز وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، محمدرضا زیدآبادی ضمن اعلام خبر تکمیل طرح بهسازی ۲۰‌کیلومتر از محورهای روستایی بخش مرکزی قم (دهستان‌های قمرود و قنوات) اظهار کرد: این اقدام در قالب اجرای دو طرح عمرانی و به‌صورت هم‌زمان انجام گرفت.

وی افزود: درراستای اجرای طرح نخست که به طول شش کیلومتر بوده و محورهای روستایی دهستان قنوات به محور جنت‌آباد و سپس، ایستگاه راه‌آهن محمدیه متصل می‌سازد افزون بر هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

زیدآبادی در خصوص اجرای طرح دوم نیز که هم‌زمان با طرح نخست به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در این طرح ۱۴ کیلومتر از محورهای روستایی دهستان قمرود نیز بهسازی و روکش آسفالت شد.

وی محورهای بهسازی شده در این طرح را معبر جاده‌ای شش روستا دانست و عنوان کرد: جهت اجرای طرح بهسازی و روکش آسفالت محورهای یادشده بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

زیدآبادی بازه زمانی اجرای این دو پروژه را کمتر از سه ماه دانست و گفت: عملیات اجرایی پروژه‌ها از فروردین‌ماه سال جاری آغاز و طی دوماه ونیم (تا پایان خردادماه سال جاری) آماده بهره‌برداری شدند.

رئیس اداره نگهداری راه‌های برون‌شهری استان قم در خصوص عوامل تسریع در اضمحلال آسفالت رویه راه‌های روستایی نیز به تجانب زمین‌های زراعی با سطح راه اشاره و تصریح کرد: گاها تجانب محورهای روستایی با سطح راه به‌صورت مماس درمی‌آید که موجب نفوذ آب در لایه‌های آسفالتی و اضمحلال زودرس آن‌ها می‌شود.

وی ضمن تاکید بر رعایت حرایم جاده‌ای، به خصوص در محورهای روستایی عنوان کرد: کشاورزان در صورت تجانب و سوار بودن زمین زراعی بر سطح راه، دقت لازم را جهت جلوگیری از نفوذ و عبور آب، حین آبیاری لحاظ کنند.

این مقام مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص بهسازی دیگر محورهای روستایی بخش مرکزی نیز گفت: با توجه به خستگی و اضمحلال آسفالت دیگر محورهای بخش مرکزی، ضرورت اجرای طرح‌های بهسازی و روکش آسفالت آن‌ها در اولویت برنامه‌های عمرانی این اداره‌کل قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار لازم نسبت به آن اقدام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.