مشروح مناظره تلویزیونی نمایندگان کامیونداران/2
◄ بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی ناوگان وارد کشور میشود
اکنون اینگونه است که ناوگان توسط خودروساز و واردکننده به کشور می رسد و بعد افراد از نیروی انتطامی گواهینامه میگیرند و بعد هم میآیند و از ما کارت هوشمند میگیرند و ما هیچ دخل و تصرفی در ورود ناوگان نداریم و این مشکل تعادل در عرضه و تقاضا را بر هم زده است.
معاونت حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: ناوگان بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی وارد میشود و به همین دلیل است عرضه و تقاضا به تعادل نرسیده است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز داریوش امانی معاونت حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای در گفتوگوی 18:30 در شبکه خبر به تشریح برنامههای سازمان راهداری پرداخت و گفت: فعلاً شغل رانندگی جزو مشاغل سخت نیست اما درخواست خود رانندگان است که جزو مشاغل سخت قرار بگیرد.
وی توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که این قانون به شکل فعلی دارد معایب این قانون برای رانندگان بیشتر از مزایای آن است. نخست اینکه ساعت کار رانندگان را از 9 به 6 ساعت کاهش میدهد و دوم اینکه باید ضریب بالاتری برای بازنشستگی پرداخت کنند و بازنشستگی زودتر از موعد 30 سالگی دارد.
معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با توضیح اینکه بیشتر رانندگان با این بندها مخالف هستند، گفت: بنابراین تصویب این قانون خیلی هم به نفع کامیونداران نیست و با پیگیریهای سازمان راهداری و کمیسیون اجتماعی مجلس و دولت امیدواریم قانون سخت و زیان آورشدن شغل رانندگی را قانون خاصی در نظر بگیرند و با تغییر جزییات به تصویب برسد که مزایای آن بیشتر از معایب آن باشد.
امانی با توضیح اینکه در 6 سال گذشته تصویب این قانون مطالبه جدی رانندگان بوده است و حتی از طرف مجلس هم پیگیری شده است اما ما اعتقاد داریم که باید تغییر کند و به شکل فعلی به تصویب نرسد، گفت: همین الان بین خود رانندگان اختلافنظر است. ما موافق اجرای این قانون هستیم اما نه به شکل فعلی و با بندهای اختصاصی برای رانندگان.
امانی یکی از بزرگترین مشکلات حملونقل باری را عدم تعادل در عرضه و تقاضا دانست و گفت: وقتی عرضه و تقاضا بههمریخته است معیشت راننده به خطر افتاده است اما وزارت راه در این زمینه بیگناه است.
او در اینباره توضیح داد که ناوگان بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی وارد میشود و گفت: وقتی ناوگان وارد کشور میشود راننده از ما کارت هوشمند میگیرد. اما درست این است که اجازه ورود این ناوگان را وزارت راه و شهرسازی صادر کند که میداند حملونقل به چه نوع کامیون با چه تناژی نیامند است.
امانی با شکایت از این وضعیت ادامه داد: اما اکنون اینگونه است که ناوگان توسط خودروساز و واردکننده به کشور می رسد و بعد افراد از نیروی انتطامی گواهینامه میگیرند و بعد هم میآیند و از ما کارت هوشمند میگیرند و ما هیچ دخل و تصرفی در ورود ناوگان نداریم و این مشکل تعادل در عرضه و تقاضا را بر هم زده است.
او با اعلام اینکه نوسازی ناوگان اکنون از سوی سازمان راهداری در حال اجراست ادامه داد: هدف برای 20هزار ناوگان است که پیشنهاد این بود به ازای هر دو یا سه دستگاه بستههای تشویقی دهیم تا رانندگان در سن بازنشستگی خودشان مشتاق شوند و از کار فاصله بگیرند.
امانی با توضیح اینکه باید بسترهای قانونی را فراهم کنیم تا ناوگان فرسوده از دور خارج شوند و نوسازی به معنای واقعی انجام شود گفت:طرح کلید به کلید برای ناوگان بیرون و درونشهری هست و میخواهیم از مزایای این طرح نهایتاً عرضه و تقاضا به حالت تعادل در بیاید.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.