| کد خبر: 168247 |

◄ بررسی بدون نوبت شکایت کامیون‌داران از شرکت‌های متخلف

هم اکنون طرحی در سراسر کشور درحال اجرا است که به محض ارسال گزارش تخلف یک شرکت حمل‌ونقلی این شکایت بدون نوبت در کمیسیون ماده ١٢سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بررسی می‌شود و در صورت اثبات جرم بلافاصله برخورد با شرکت متخلف آغاز می‌شود

تین نیوز

دبیر کانون کامیون‌داران در گفتگو با «حمل ونقل» خبر داد که در پی دستور جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شکایت از شرکت‌های حملی و نقلی بدون نوبت در کمیسیون ماده 12 بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌داران که به نمایندگی از صنف کامیون داران تاکنون در بیش از ٥جلسه کارگروه ویژه شرکت کرده است و مذاکرات مفصلی را با نمایندگان مجلس، دولت و برخی نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط داشته است از حل‌وفصل یکی از جدی‌ترین مطالبات کامیون‌داران یعنی برخورد با شرکت‌های حمل‌ونقلی که کمیسیون بیشتری از رانندگان می‌گیرند می‌دهد. 

بر اساس اظهارات کریمی هم اکنون طرحی در سراسر کشور درحال اجرا است که به محض ارسال گزارش تخلف یک شرکت حمل‌ونقلی این شکایت بدون نوبت در کمیسیون ماده ١٢سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بررسی می‌شود و در صورت اثبات جرم بلافاصله برخورد با شرکت متخلف آغاز می‌شود. او در این گفتگو خبر می‌دهد که با آغاز اصلاحات در بخش حمل‌ونقل باری تا شش ماه آینده می‌توان تغییر در وضع حمل‌ونقل کشور را شاهد بود.

وی با توضیح اینکه تا همین یک ماه گذشته سازمان خط‌مشی و تصمیم درستی برای کنترل شرکت‌های حمل‌ونقلی‌ای که کمسیون زیادی دریافت می‌کردند نداشت؛ گفت: اما اکنون و در پی مذاکرات گسترده و در آخرین جلسه کارگروه و از آنجایی‌که به‌نوعی خود سازمان متقاعد شده بود که در پی تخلف برخی شرکت‌ها چهره این شرکت‌ها مخدوش شده است دستور جدیدی را به استان‌ها ابلاغ کرد.

کریمی ادامه داد: در بخشنامه جدید آمده است که در صورت بروز هرگونه تخلف و گزارش آن بلافاصله باید اقدام صورت بگیرد و شکایات از شرکت‌ها مشمول گذشت زمان نشود. قبلاً این پروسه زمان‌بر بود و تا زمانی که در کمیسیون ماده ۱۲ مطرح شود شاکی باید منتظر می‌ماند. ضمن اینکه گاهی طرح شکایت در کمیسیون تا سه ماه به طول می‌انجامید و حتی در صورت اثبات بروز تخلف در کمیسیون برخورد قاطعی انجام نمی‌شد.

 دبیر کانون کامیونداران ادامه می دهد:اما اکنون روال بر این است که بلافاصله بعد از دریافت گزارش تخلف، این گزارش در کمیسیون بررسی و قاطعانه با آن برخورد شود که از هفته گذشته در استان‌های مختلف در روزهای مختلف به‌خوبی شاهد اجرای این ابلاغیه و بخشنامه بودیم و تصمیم سازمان بسیار راضی‌کننده است. ضمن اینکه باید بپذیریم همه شرکت‌های حمل‌ونقلی متخلف نیستند. شرکت‌های کمی هستند که از وضعیت نابرابری میزان بار و کامیون بهره‌برداری می‌کنند که باید با آنها برخورد شود. الآن هم سازمان به این نتیجه رسیده است و در کمیسیون قرار بر برخورد با آن گذاشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان پیش‌تر طرحی را ارائه داد که حاکی از اعزام نیروهای نامحسوس در محل تجمع شرکت‌های حملی‌ونقلی بود و قرار بود در محل وقوع تخلف طرح برخورد ضربتی اجرا شود.اما به نظر می‌آید با مشارکت خود کانون این طرح تعدیل شده است ، گفت:این مسأله به این شکل که شخصی را برای کنترل وضعیت به داخل شرکت‌ها بفرستند نبوده است. ما نیز این نقد را داشتیم که کار به این شکل درست نیست و پاسخگوی مشکلات هم نخواهد بود.

او تاکید دارد که برخوردهای چکشی به‌صورت مقطعی پاسخگو است و نتیجه چندانی هم ندارد. وقتی گزارش تخلفی منعکس می‌شود اینکه بلافاصله گزارش را پیگیری کنند درست‌تر و منطقی‌تر است. ضمن اینکه ما با شرکت‌های حمل‌ونقلی دشمنی نداریم که بخواهیم اعتبار اجتماعی آنها را پایین بیاوریم. اینکه در داخل شرکت‌ها برخورد بشود موردپسند ما نیست. درواقع ما قصدمان پایین‌آوردن اعتبار شرکت‌های حمل‌ونقلی نیست. درست‌تر همین تصمیم فعلی یعنی بررسی بدون نوبت شکایات از شرکت‌های متخلف در کمیسیون است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.