| کد خبر: 163777 |

حیدر نوروزی خبر داد:

جابجایی ۵ و نیم میلیون مسافر نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی

جانشین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور ایمنی گفت:از آغاز سفرهای نوروزی بیشترین تردد مربوط به استان تهران با ۹ و نیم میلیون تردد و پس از آن ، استان های البرز، مازندران، گیلان، قزوین و شهرهای زیارتی می شود.

تین نیوز

جانشین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور ایمنی: ۱۴ هزار راهدار برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در کشور مستقرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما حیدر نوروزی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ایام نوروز با ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری تندرو و کندرو و نیز هزار و ۲۰۰ گروه امدادرسانی در مقاطع مختلف این ایام مشغول عملیات راهداری است.

وی تصریح کرد: از آغاز سفرهای نوروزی بیشترین تردد مربوط به استان تهران با ۹ و نیم میلیون تردد و پس از آن ، استان های البرز، مازندران، گیلان، قزوین و شهرهای زیارتی می شود.

نوروزی افزود: یک نکته مهم در این سفرها ایمنی در حمل و نقل عمومی کشور است که از این طریق تاکنون حدود ۵۸۰ هزار سفر با اتوبوس، مینی بوس و تاکسی انجام شده است.

وی گفت: تاکنون ۵ و نیم میلیون مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی جابجا شده اند و ما در این حوزه با حوادث کمی روبرو بوده ایم.

جانشین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور ایمنی با اشاره به افزایش ورود و خروج از مبادی مرزی کشور تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۵۰ هزار نفر از مبادی مرزی کشور ورود و خروج داشتیم که بیشترین میزان از مرزهای مهران، بازرگان و شلمچه بوده است.

نوروزی با اشاره به پایان سفرهای نوروزی به رانندگان توصیه کرد به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند زیرا علائم، زبان گویای راهها هستند.

وی اضافه کرد: در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها ترافیک درون و برون شهری با هم ترکیب می شود و رانندگان باید دقت بیشتری داشته باشند چرا که در این محدوده بیشترین حوادث رخ می دهد.

نوروزی همچنین گفت: در زمان طلوع و غروب خورشید هم باید دقت بیشتری داشت چرا که با توجه به شرایط محیطی امکان بروز حوادث وجود دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.